مدیریت مشتریان

نوشته شده توسط کارشناس کل (مهندس ناظم). منتشر شده در لیست مشتریان

برای آغاز کار از نوار بالا مدیریت روی فروش به قسمت مشتریان جهت دیدن لیست مشتریان بروید.

مشتزیان==> لیست مشتریان

 

از لیست مشتریان شما ممکن است:
•    لیست مشتریان را مشاهده کنید یا رکورد یک مشتری را پیدا کنید:
در ردیف خالی لیست مشتریان نام مشتری را  که می خواهید انتخاب می کنید و روی لینک فیلتر کلیک کنید. روی گزینه ویرایش کلیک کنید تا بتوانید رکورد یک مشتری را تغییر دهید.
•    یک مشتری را حذف کنید:
تیک مشتری مورد نظر را زده و بر روی حذف کلیک کنید.
•    برای تایید حساب کاربری یک مشتری گزینه موافقت را که در این قسمت وجود دارد بزنید.
•    برای اضافه کردن حساب کاربری یک مشتری جدید روی گزینه ثبت کلیک کنید تا صفحه ی زیر را مشاهده کنید ، سپس آن را پرکرده و در نهایت بر روی ذخیره کلیک کنید.

مشخصه مشتریان در منو فروش

مشخصات مشتری برای افزودن به لیست

اگر می خواهید مشتری را به یک گروه اضافه کنید روی نام گروه های مشتری کلیک کنید و روی گزینه ثبت کلیک کنید.

مشاهده لیستی از مشتریان یا پیدا کردن لیست مشتریان
در ستون خالی از لیست مشتریان، باکسِ مربوط به مشتری که می خواهید مشاهده کنید را علامت بزنید، پس از آن گزینه فیلتر را انتخاب کنید سپس لیست زیر را مشاهده می کنید.
لیستی از مشتریان را مشاهده یا ویرایش کنید:
لیستی از مشتریان ویرایش می شوند در صورتی که:
-    آدرس ایمیل را تغییر دهید تا بتوانید دسترسی طولانی تر را به حساب کاربری ایمیلی که آنها ثبت نام کردند را تا زمانی که پسوردشان را عوض کنند متوقف کنید.
به سادگی آدرس ایمیل جدید مشتریان را وارد کنید، آن ها می توانند :
- به حساب خود وارد شوند و ایمیل های سیستم را دریافت کنند.
- نام یا آدرس ایمیل را به یاد نیاورند و به صورت معمول برای حساب کاربریشان  ثبت نام می کنند.
- اگر شما توسط یکی از مشتریان فریب خورده باشید و بخواهید که او را به لیست سیاه فروشگاهتان اضافه کنید از تب آدرس آی پی استفاده  کنید.
از لیست مشتریان در بالا سمت راست روی گزینه  ویرایش کلیک کنید و به این ترتیب شما به صفحه مشتریان دسترسی پیدا می کنید.
می توانید با کلیک روی ADD ، آدرس یک مشتری را به لیست اضافه کنید.
مشتریان / تب تراکنش ها
لیستی از همه تراکنش ها خواهید دید یا می توانید خلاصه ای از تراکنش ها را اضافه کنید. توجه کنید اگر شما بخواهید لیستی از یک سفارش کامل را اضافه کنید، می توانید در قسمت فروش / سفارشات، این کار را انجام دهید.
مشتریان – تب گزینه های امتیازی
لیستی از تمام گزینه های امتیازی را مشاهده می کنید یا گزینه های امتیازی را اضافه می کنید.
مشتریان-تب IP ADDRESS
از این تب برای تعیین مکان مشتری خود، بررسی تعداد حساب کاربری مشتریان شما، یا برای BAN کردن بعضی مشتریان در مواقع خاص استفاده کنید.
از نوار بالا در مدیریت روی فروش-سفارش ها کلیک کنید بعد از آن یکی از سفارش های مشتریان را انتخاب کنید بعد از آن روی تب IP ADDRESS کلیک کنید. این کار شما را به صفحه IP  ADDRESS مشتری هدایت می کند.
IP ADDRESS
روی IP ADDRESS کلیک کنید تا موقعیت مشتری را با کمک سایت http://www.geoiptoool.com   تعیین کنید. صفحه نمایش زیر را خواهید دید.
حساب های کاربری: برای این که ببینید کدام یک از اکانت ها در این IP ADDRESS  ثبت  نام کرده اند.
ACTION
برای اضافه کردن بعضی IP آدرس ها به لیست سیاه کلیک کنید.
تایید یک حساب کاربری جدید
بعضی شرکت ها و موسسات تجاری تایید تمام مشتریان قبل از خرید را یک مورد ضروری دانسته اند. این تنظیمات را وارد نکنید تا زمانی که نیاز نشده است.
تایید مشتریان را باید اول در "سیستم / تنظیمات / گزینه ها"، تنظیم کنید. مشتریان جدید را yes  کنید و بعد از آن ذخیره را بزنید.
اگر می خواهید هر زمانی که مشتری یک حساب کاربری را ایجاد می کند یک ایمیل دریافت کنید به "سیستم / تنظیمات / ایمیل" ،  بروید.
برای تایید حساب کاربری مشتری یا حساب کاربری های یک گروه از مشتریان به "فروش / مشتریان"، بروید. از این طریق به لیست مشتریان دسترسی پیدا  کنید.
اطلاعات مشتری را پیدا کنید و در قسمت لیست نتایج مشتریان یک تیک برای هر کدام که می خواهید گذاشته و تایید را بزنید.
 بعد از این که یک مشتری تائید شد ، بعد از آن راهی برای تغییر حالت به ذخیر ندارید. ولی به جای آن شما باید وضعیت آن را غیرفعال نمایید.

ارسال یک نظر (0)