صفحه ای شبیه دسته بندی ها برای ایجاد و ویرایش و حذف کالاهای سایت فروشگاهی مورد نظرتان. فیلتری که در سمت چپ صفحه مشاهده می کنید برای جستجوی پیشرفته کالاهای شما در اختیارتان قرار گرفته است.
دکمه افزودن را کلیک کرده،
دکمه کپی کالای انتخاب شده را کپی می کند. دکمه حذف هم پس از انتخاب یک یا چند کالا از چک باکس کنارش، آن را حذف می کند.
این بخش شامل 13 تب به شرح ذیل است:
سرفصل مطالب
تب عمومی:
- – نام کالا: نام دسته بندی را مشخص می کنیم.
- – توضیحات: توضیح مناسبی پیرامون کالا درج شود.
- – متا تگ عنوان: حتما شامل نام کالا باشد. این بخش در سایت شما نمایش داده نمی شود، این عنوان به غیر از تب مرورگر در زمان سرچ گوگل به عنوان تیتر نمایش داده می شود.
- – متا تگ توضیحات: این بخش در سایت شما نمایش داده نمی شود اما در سرچ گوگل به عنوان توضیحات نشان داده می شود.
- – متا تگ کلمات کلیدی: کلمات کلیدی هم برای سئوی سایت شما مهم است که در صورت داشتن ماژول سئوی حرفه ای در آن بخش تکمیل می شود و با کامای انگلیسی جدا می شود.
- – برچسب کالا: در صفحه سایت بصورت تگ در زیر کالا نمایش داده می شود، انتخاب مناسب تگ ها به سئوی شما کمک شایانی می کند.
تب اطلاعات:
- – مدل: مدل کالای خود را وارد کنید.
- – قسمت های بعدی دسته بندی و استانداردها جهانی است و برای خیلی از محصولات کاربرد زیادی ندارد. – مکان: مکانی که کالا در دسترس می باشد.
- – قیمت: تکمیل شود.
- – کلاس مالیاتی: باید از لیست کشویی که محتوایش در قسمت های بعدی (کلاسهای مالیاتی در سیستم>بومی سازی) تکمیل می شوند، انتخاب شوند.
- – تعداد: تکمیل شود.
- – حداقل تعداد: حداقل تعداد مجاز کالا که قابل خریداری است. به طور مثال اگر این مقدار برای کالایی 2 بود و مقدار دلخواه خریدار از این عدد کم تر بود اجازه خرید به او داده نمی شود.
- – از انبار کم شود: اگر وضعیت کم شدن از انبار فعال باشد به این معنی است که در صورت خرید یک نفر، به تعداد خرید از تعداد موجود در انبار این کالا کاسته می شود.
- – وضعیت فراتر از موجودی انبار: هنگامی که وضعیت یک محصول فراتر از موجودی انبار است، نشان داده می شود.
- – نیاز به حمل و نقل: برای کالاهای دانلودی یا غیرفیزیکی باید خیر باشد.
- – تاریخ انتشار: بخصوص برای مشخص کردن جدیدترین محصولات نیاز است.
- – ابعاد: برای کالاهایی که ابعادشان نیاز است ضروری است.
- – کلاس طول: باید از لیست کشویی که محتوایش در قسمت های بعدی (کلاسهای طول در سیستم>بومی سازی) تکمیل می شوند، انتخاب شوند.
- – وزن: برای کالاهایی که وزنشان نیاز است ضروری است.
- – کلاس وزن: باید از لیست کشویی که محتوایش در قسمت های بعدی (کلاسهای وزن در سیستم>بومی سازی) تکمیل می شوند، انتخاب شوند.
- – وضعیت: حالت فعال(نمایش) یا غیرفعال(عدم نمایش) را مشخص می کند.
- – ترتیب: ترتیب اولویت نمایش در منو است.
تب لینک ها:
در این بخش می خواهیم ارتباط کالا را با سایر بخش ها تعیین کنیم.
- – تولیدکننده: تولیدکننده باید از لیست کشویی که محتوایش در قسمت های بعدی (تولیدکنندگان) تکمیل می شوند، انتخاب شوند.
- – دسته بندی ها: از لیست کشویی انتخاب شوند.
- – فیلترها: حالت کامل شونده خودکار دارد و در بخش های بعدی (فیلترها) بیشتر توضیح می دهیم.
- – فروشگاه ها: فروشگاهی که می خواهید در آن نمایش داده شود را انتخاب نمائید. از ابتدا روی پیش فرض است و نباید تیک آن برداشته شود وگرنه در سایت شما نمایش داده نمی شود.
- – دانلودها: حالت کامل شونده خودکار دارد و در بخش های بعدی (دانلودها) بیشتر توضیح می دهیم. اگر کالای مورد نظر فایل دانلودی همراه خود دارد یا دانلودی است (مثلا دفترچه راهنما یا … ) از اینجا ضمیمه نمائید.
- – کالاهای مرتبط: از کالاهای ثبت شده انتخاب می شود و به عنوان کالاهای مرتبط در صفحه کالا نمایش داده می شود..
تب خصوصیات:
خصوصیات محصول را در بخشی(تبی) مجزا توضیح می دهد و از لیست کشویی که محتوایش در قسمت های بعدی (خصوصیات) تکمیل می شوند، انتخاب می شود. در لیست کشویی خصیصه هایی که در گروه خصیصه تعریف شده مثل جنس را نمایش می دهد و در مقابلش زمانی که انتخاب می شود در صفحه محصول مثلا کلمه چرم را می گذارد.
تب گزینه ها:
گزینه های محصول مثل رنگ، سایز و … که از لیست کشویی که محتوایش در قسمت های بعدی (گزینه ها) تکمیل می شوند، انتخاب می شود. این گزینه ها در این قسمت امکان درج قیمت و تعداد مجزا از محصول اصلی را دارد.
تب اقساطی و دوره ای:
این بخش در کشور ما کاربرد چندانی ندارد.
تب تخفیف ها:
تخفیف ها مشخص می شود. گروه مشتری که بعدا تعریف می شود انتخاب می کنید و عناوین مربوط به آن گروه تکمیل می شود. در صورت انتخاب گروه مشتری پیش فرض برای همه اعمال می شود. در این بخش میزان تخفیف و تاریخ شروع و پایان مشخص می شود و همچنین تعداد خریدی که این تخفیف شامل می شود.
تب ویژه:
محصولات ویژه و تخفیف دار را بدون محدودیت تعداد مشخص می کند که می تواند برای گروه خاصی باشد یا همه.
تب تصویر:
تصویر اصلی که می خواهید برای کالا نمایش داده شود، انتخاب می کنید. افزودن آن هم بدین صورت است که روی تصویر پیش فرض کلیک کرده دو دکمه ویرایش و حذف می آید. با کلیک روی دکمه ویرایش، پنجره مدیریت تصویر باز می شود، یا از تصاویر همانجا استفاده می کنید یا عکس مورد نظر را آپلود کرده
وقتی پیام “فایل شما با موفقیت آپلود شد” دکمه ok را زده و بعد تصویر را انتخاب می کنید.
برای افزودن تصاویر اضافه برای محصول است و عملیاتش شبیه تصویر اصلی است و فقط ترتیب نمایش را مشخص می کنید.
تب امتیازهای جایزه:
طبق سیاست گذاری سایت برای گروه های مختلف مشتری تکمیل می شود. مبلغی در این قسمت به عنوان امتیاز ذکر می شود که از قیمت خرید کسر می شود.
تب سئو:
آدرس سئو کلید واژه ای که در آدرس بار بعد از نام دامنه نشان می دهد و برای سئوی سایت شما بسیار مهم است. در واقع انتخاب کلمات مناسب کمک می کند تا این دسته بندی به راحتی در نتایج جستجو به نمایش درآید. کلید واژه سئو باید ترکیبی از اسم محصول بدون اسپیس باشد و جداشده با – باشد.
تب طراحی:
چیدمان خاصی که می خواهید برای این محصول باشد انتخاب می کنید. در بخش های بعدی (طراحی) توضیح بیشتری می دهیم بصورت پیش فرض چیدمان اصلی اپن کارت است.
در آخر دکمه ذخیره کلیک شود در صورتی که نمی خواهید تغییرات اعمال شود دکمه لغو را بزنید.