موتور جست و جو گر گوگل به طور مداوم در حال به روز رسانی است. اگر افرادی که مسئول تولید محتوا در سئو هستند، از این پیشرفت و الگوریتم های جدید جا بمانند، اتفاق خوشایندی برای کارشان نخواهد افتاد و رتبه صفحه شان به شدت افت خواهد کرد. به طور کلی هنگامی که کار شما به تکنولوژی وابسته است، باید در تمام شرایط به روز باشید و قدم به قدم با پیشرفت های تکنولوژی حرکت کنید. برای این کار لازم است با باید ها و نباید های محتوا در سئو به طور کامل آشنا شوید و هر یک را به طور دقیق در محتوای خود بررسی کنید تا شاهد نتیجه مطلوبی در انتهای کار خود باشید. در ادامه مطلب تعدادی از این باید ها و نباید ها را برایتان ذکر خواهیم کرد.
سرفصل مطالب
باید ها و نباید های محتوا در سئو
-
باید ها
- تجزیه و تحلیل کنید: کلماتی که می خواهید در رتبه بندی قرار گیرند را قبل از بهینه سازی وبسایت خود مشخص کنید. بهتر است از کلمات مرتبطی که نمره دشواری کم تری دارند استفاده کنید تا شاهد نتیجه درخشانی در انتهای کار باشید و بازدید بیشتری نیز داشته باشید. پس از بهینه سازی، نوبت به تجزیه و تحلیل عملکرد کلمات است. کدام یک رتبه بهتری دارند و کدام یک افت کرده اند. می توانید از مطالبی که در ادامه آورده ایم، برای بالا بردن رتبه بندی کلمات خود بهره ببرید.
- مطالب را مرتبط و ساده نگه دارید: هنگامی که شروع به نوشتن محتوا می کنید، مطالب را مرتبط با کلمه کلیدی بنویسید. همچنین لازم است آن ها را ساده نگه دارید تا برای تمام بازدیدکنندگان قابل فهم باشد. از کلماتی که مرتبط به کلمه کلیدی اصلی است استفاده کنید. فراموش نکنید که کلمه کلیدی را برای عنوان بیاورید. علاوه بر مطالب بالا، از فشرده سازی متن و آوردن مطالب نامناسب و غیرمرتبط به طور کاملا جدی خودداری کنید تا به محتوای خود آسیب نرسانید.
- لینک دهی مناسب: برای بررسی باید ها و نباید های محتوا در سئو، باید گفت که لینک دهی یکی از تکنیک های موثر در افزایش بازدید و سئوی محتوای شما است. مراقب باشید که کیفیت لینک ها را فدای کمیت آن ها نکنید. چند لینک داخلی و چند لینک خارجی با کیفیت بالا به منابع مطمئن، می تواند نتیجه خوبی را برایتان به همراه داشته باشد. هنگامی که از لینک های خارجی استفاده می کنید، مطمئن شوید که کاربر آن را در صفحه مجزایی باز خواهد کرد و از صفحه اصلی شما دور نخواهد شد. یکی از الگوریتم های قابل توجه گوگل، ارزش ساختگی است. استفاده از لینک های تازه و جدید، می تواند رتبه بندی شما را توسط موتور جست و جوگر گوگل افزایش دهد.
- رد کردن لینک های ورودی بی کیفیت: داشتن لینک های ورودی بسیار خوب است و جزئی از کار شما محسوب می شود، اما گاهی اوقات وبسایت های بی کیفیت به صفحه شما لینک داده و ارزش مطالبتان را کاهش می دهند. حتی در بد ترین حالت، ممکن است توسط موتور های جست و جوگر جریمه شوید. اگر پیوند های ورودی بی کیفیت را رد کنید، گوگل هنگام رتبه بندی، آن ها را در نظر نگرفته و رتبه شما افزایش پیدا خواهد کرد.
-
نباید ها
- استفاده از محتوای تکراری: در ادامه بررسی باید ها و نباید های محتوا در سئو، لازم به ذکر است، اغلب افراد بر این باور هستند که کپی کردن مطالب می تواند سایت آن ها را نابود کند. اصلا این طور نیست. صفحه شما نابود نمی شود؛ اما مطالب تکراری کمکی به پیشرفت آن نیز نخواهد کرد. موتور جست و جوگر گوگل تلاش می کند که صفحه اصلی را پیدا کرده و رتبه آن را افزایش دهد. اگر شما مطالب تکراری را بردارید، صفحه شما در رتبه بندی بسیار پایینی قرار خواهد گرفت و در نهایت تمام تلاش هایتان به هدر خواهد رفت.
- استفاده از کلمات کلیدی زیاد: هنگامی که از کلمات کلیدی با تعداد بالا استفاده می کنید، درواقع فهمیدن متن خود را برای کاربران سخت تر می کنید. این اتفاق بر روی رتبه بندی گوگل اثر مستقیم می گذارد، زیرا این موتور جست و جوگر به دنبال مطالبی واضح و مشخص برای رتبه های بالا تر می گردد و اگر محتوای شما کمی گیج کننده باشد، مورد توجه آن قرار نخواهد گرفت.
- عدم به روز رسانی مطالب: هنگامی که مطلبی را در صفحه خود قرار می دهید، به روز رسانی آن را در روز های آینده فراموش نکنید؛ زیرا رقبای شما به طور مرتب مطالبی به روز و جدید را در صفحه هایشان قرار می دهند. اگر شما این کار را انجام ندهید، از رتبه پایین تری برخوردار خواهید شد.
- نوشتن مطالب تکراری و گیج کننده: برای بررسی دقیق باید ها و نباید های محتوا در سئو ، لازم به ذکر است که یکی از الگوریتم های بسیار مهم گوگل، بررسی متن شما از نظر میزان قابل فهم بودن و یونیک بودن آن است. برخی از افراد با کپی کردن مطالبی که بازدید بالایی دارند، سعی می کنند رتبه بندی خود را افزایش دهند یا آن قدر مطالب را پیچیده و فشرده می نویسند که کاملا از هدف اصلی دور می شوند. تمام این اتفاقات به سئو سایت شما آسیب رسانده و حتی در صورتی که از شما بابت سرقت ادبی شکایت شود، ممکن است توسط موتور جست و جوگر جریمه نیز بشوید. از محتوای تکراری و گیج کننده دوری کنید تا اعتبار خود را افزایش دهید.
نتیجه گیری
کلام آخر اینکه الگوریتم های گوگل به طور مداوم در حال تغییر و پیشرفت هستند. اگر شما با آن ها پیشرفت نکنید و محتوای خود را با توجه به آن ها تغییر ندهید، احتمالا شاهد نتیجه مطلوبی نخواهید بود. پیشنهاد ما این است که باید ها و نباید های محتوا در سئو را که در مطالب بالا به طور دقیق ذکر کردیم، مطالعه کرده و رتبه بندی صفحه خود را به طور قابل توجهی افزایش دهید. با این کار، شاهد ترافیک بیشتری در صفحه مورد نظر بوده و موفقیت چشم گیری را کسب خواهید کرد.