بلاگ اپن کارت فارسی
  • خانه
  • آموزش‌های اپن کارت
    • آموزش اپن کارت 3
    • آموزش های رایگان عمومی
    • آموزش رایگان تخصصی
  • دانشنامه
    • راهنمای جامع اپن کارت 3
      • پیشخوان
      • منوی کاتالوگ
      • منوی افزونه‌ها
      • منوی طراحی
      • منوی فروش
      • منوی مشتریان
      • منوی تبلیغات و بازاریابی
      • منوی سیستم
      • منوی گزارش‌ها
  • آموزش سئو
    • آموزش‌های عمومی سئو
    • آموزش سئو اپن کارت
  • افزونه‌های جدید
    • افزونه‌های اپن کارت 3
  • اخبار و اطلاعیه های جدید
    • اخبار عمومی
    • اخبار اپن کارت 3
اخبار و اطلاعیه های جدیداخبار عمومی

چند باور غلط درباره تاثیر محتوای تکراری بر سئو سایت

توسط اپن کارت فارسی 22 شهریور 1401
22 شهریور 1401
محتوای تکراری
638

اغلب افرادی که وظیفۀ تولید محتوا را بر عهده دارند، از دو کلمۀ «محتوای تکراری» به شدت وحشت دارند. دلیل این وحشت نیز موتور جستجوی گوگل است که با محتوای تکراری برخورد خوبی ندارد و ممکن است از دیده شدن آن ها جلوگیری کند. اما افرادی که شایعات مرتبط با محتوای تکراری را پخش می کنند، احتمالا اطلاعات کافی و دقیقی در رابطه با تاثیر آن بر روی سئوی سایت ندارند و تنها مطالبی را که شنیده اند بازگو می کنند. در ادامۀ مطلب قصد داریم همه چیز دربارۀ محتوای تکراری و نحوۀ اثر گذاری آن بر روی سئوی سایت را برایتان بازگو کنیم تا دست از باور شایعات بردارید و به صورت علمی محتوای خود را بهبود بخشید.

سرفصل مطالب

  • منظور از محتوای تکراری چیست؟
  • آیا باید از محتوای تکراری اجتناب کنید؟
  • واقعیت هایی درباره محتوای تکراری
    • 1) آیا محتوای تکراری رتبه بندی سایت شما را به خطر می اندازد؟
    • 2) استفاده ازپست های مهمان به اندازه
    • 3) سرقت ادبی
    • 4) نحوه بررسی محتوای تکراری
    • 5) چه میزان محتوای تکراری مورد قبول گوگل است
    • 6) آیا کپی کردن محتوای تکراری غیر قانونی است؟
    • نتیجه گیری

منظور از محتوای تکراری چیست؟

اگر یک محتوای مشترک را در چندین URL یا نشانی اینترنتی بیابید، به این معناست که آن محتوا تکراری است. طبق تحقیقات و مطالعات شکل گرفتۀ اخیر، حدود ۲۹ درصد از صفحات اینترنتی حاوی مطالب تکراری هستند که این محتوا ها در میان اکثر پیج های مشترک ظاهر می شوند. با این وجود ممکن است برایتان سوال پیش بیاید که تنها چند خط تکراری در یک صفحه وب، محتوای تکراری محسوب می شود؟ یا در صورتی که یک صفحه به طور کامل تکرار شود، آن را محتوای تکراری به حساب می آوریم؟ برای پاسخ به این سوال، لازم است بگوییم چه یک خط و چه یک صفحه وب به طور کامل، هردوی آن ها محتوای تکراری هستند.

آیا باید از محتوای تکراری اجتناب کنید؟

محتوای تکراری

طبق گفتۀ گوگل، محتوایی که تکراری باشد هیچ اثری بر روی رتبه بندی سایت شما نخواهد داشت؛ مگر آنکه برای فریب مردم طراحی شده باشد. با این وجود هنگامی که موتور جستجوگر گوگل شروع به رتبه بندی می کند، ممکن است نتواند سایت شما را با محتوای کپی شده شناسایی کند و دچار اشتباه شود. در این شرایط، مخاطب مطالب شما قادر به مشاهدۀ محتوا نیست و ممکن است ترافیک در سایتتان به طور چشمگیری کاهش یابد. حال تصور کنید که محتوای تکراری در سایت خود قرار ندهید و از تمام دردسر های بالا دوری کنید. با این کار تمام مخاطبین هدف مطالب شما را مطالعه می کنند و با بیش ترین بازدید رو به رو خواهید شد. مهم ترین نکته در این جا توجه به UX و تجربۀ مشتری است.

واقعیت هایی درباره محتوای تکراری

واقعیت هایی درباره محتوای تکراری

از آن جایی که شایعات فراوانی دربارۀ محتوای تکراری در میان مردم پخش شده است، لازم است یک بار برای همیشه با واقعیت رو به رو شوید و از تاثیرات آن بر روی سئو سایت مطلع شوید. برای بهبود سئو سایت باید با آموزش سئو آشنا باشید.

1) آیا محتوای تکراری رتبه بندی سایت شما را به خطر می اندازد؟

محتوای تکراری رتبه بندی سایت شما را به خطر می اندازد؛ اما تاثیر آن به اندازه ای که فکر می کنید نیست؛ زیرا موتور جستجوگر گوگل ویژگی های مختلف دیگری مانند نحوۀ فهرست بندی و غیره را نیز در رتبه بندی سایت ها در نظر می گیرد. با این حال همیشه پیشنهاد می شود که وبسایت خود را یک منبع اطلاعات منحصر به فرد و جدید در میان مردم معرفی کنید تا علاوه بر بالا رفتن رتبۀ سایتتان، اعتبار شما نیز در میان مردم حفظ شود.

2) استفاده ازپست های مهمان به اندازه

لینک دهی به پست های مهمان یکی از بهترین راه ها برای ایجاد ترافیک در سایت شماست. اما طبق تحقیقات شکل گرفته، حدود ۵۲ درصد از پست هایی که به صورت مهمان در وبسایت شما هستند، خروجی های بیشتری نسبت به ورودی هایشان دارند‌. به همین دلیل است که اگر بیش از اندازه باشند مضر خواهند بود. در نتیجه این نکات کوچک ممکن است از محتوای تکراری نیز آسیب زننده تر باشند.

3) سرقت ادبی

یکی از بزرگ ترین مشکلات محتوای تکراری، این است که گوگل قادر به تشخیص نویسنده و صاحب اصلی اثر نیست. به همین دلیل است که شاید محتوای کپی شده را از نمونۀ اصلی تشخیص ندهد؛ اما اگر صاحب محتوا از شخصی که مطالب او را دزدیده است شکایت کند و همه چیز را برای گوگل روشن کند، در این صورت یک سرقت ادبی شکل گرفته است که گوگل را بسیار حساس خواهد کرد. سرقت ادبی یکی از نقاط حساس گوگل است و به سادگی از آن عبور نخواهد کرد.

4) نحوه بررسی محتوای تکراری

سرقت ادبی

برای پیدا کردن محتوای تکراری، می توانید از گوگل کمک بگیرید. بدین صورت که نشانی های منتهی به محتوای تکراری را پیدا کنید. همچنین امروزه جستجوگر های محتوای تکراری، طرفداران بسیاری پیدا کرده اند و می توانند کارآمد ظاهر شوند. علاوه بر آن، بررسی سیستم مدیریت محتوا (CMS) برای تولید محتوای تکراری ضروری است. اگر اینطور بود، باید سریعا اقدامات مناسبی برای کاهش تاثیر آن بر روی سئو سایت در رتبه بندی  انجام دهید.

5) چه میزان محتوای تکراری مورد قبول گوگل است

در هیچ فضایی مدرکی بابت نشان دادن میزان محتوای تکراری قابل قبول گوگل وجود ندارد. اما شما باید مقدار آن را به حداقل برسانید تا یک وبسایت منحصر به فرد و مفید داشته باشید که کمترین اثر منفی را بر روی سئو در تولید محتوا می گذارد.

6) آیا کپی کردن محتوای تکراری غیر قانونی است؟

با وجود هزاران وبسایتی که محتوای تکراری دارند، باید بدانید که اگر شخصی محتوای شما را کپی کند و بر روی صفحۀ خود قرار دهد، درواقع کاری غیر قانونی انجام داده است. شما می توانید آدرس صفحۀ آن شخص را بر روی صفحۀ خود قرار دهید و ادعای اعتبار کنید تا محتوا را از روی صفحۀ خود بردارد.

 

نتیجه گیری

در نهایت باید بدانید که محتوای تکراری آنچنان اتفاق ترسناک و خطرناکی نیست و تاثیر بسیاری بر روی موتور جستجوی گوگل ندارد؛ زیرا گوگل ویژگی های دیگر سایت های مختلف را برای رتبه بندی بررسی خواهد کرد. اما اگر صاحب اثر از شما شکایت کند و آدرس صفحه را در وبسایت خود منتشر کند، آن زمان شما کسی هستید که سرقت ادبی انجام داده است. در نتیجه متهم می شوید و ممکن است اتفاقات خوبی برای صفحۀ شما پیش نیاید؛ زیرا گوگل بر روی سرقت ادبی بسیار حساس است. به طور کلی بهتر است از محتوای تکراری دوری کنید و برای داشتن صفحه ای منحصر به فرد، اعتبار جمع کنید.

0 نظر 0
پست قبلی
بازاریابی آنالیزی چیست؟
پست بعدی
راه گشا ترین باید ها و نباید های محتوا در سئو

لطفا یک نظر درج نمایید لغو پاسخ

اطلاعات ایمیل و مشخصات و وب سایت من را برای مراجعه بدی در مرورگر ذخیره کن

مطالب مرتبط

کند شدن سرعت سایت وردپرس در محدودیت اینترنت...

30 آبان 1401

طراحی سایت فروشگاهی

14 آبان 1401

4 راهکار مفید برای تبدیل کسب و کار...

30 شهریور 1401

تمام نکاتی که نیاز است درباره تبدیل اینستاگرام...

28 شهریور 1401

اهمیت اولویت موبایل در طراحی فروشگاه اینترنتی چیست؟

26 شهریور 1401

بازاریابی آنالیزی چیست؟

20 شهریور 1401

با ما در ارتباط باشید

Instagram Rss

آخرین مطالب

  • سایت یا اینستاگرام

    14 آذر 1401
  • کند شدن سرعت سایت وردپرس در محدودیت اینترنت و راه های پیشنهادی

    30 آبان 1401
  • طراحی سایت فروشگاهی

    14 آبان 1401
  • 4 راهکار مفید برای تبدیل کسب و کار سنتی به آنلاین

    30 شهریور 1401
  • تمام نکاتی که نیاز است درباره تبدیل اینستاگرام به فروشگاه اینترنتی بدانید

    28 شهریور 1401

دسته‌ها

  • آموزش رایگان تخصصی (8)
  • آموزش سئو (4)
  • آموزش سئو اپن کارت (1)
  • آموزش های رایگان عمومی (14)
  • آموزش‌های اپن کارت (10)
  • آموزش‌های عمومی سئو (8)
  • اخبار عمومی (18)
  • اخبار و اطلاعیه های جدید (18)
  • دسته‌بندی نشده (2)
  • راهنمای جامع اپن کارت 3 (39)
  • منوی افزونه‌ها (5)
  • منوی تبلیغات و بازاریابی (3)
  • منوی سیستم (4)
  • منوی طراحی (5)
  • منوی فروش (4)
  • منوی کاتالوگ (10)
  • منوی گزارش‌ها (3)
  • منوی مشتریان (4)

درباره اپن کارت فارسی

اپن کارت فارسی که اکنون با نام شرکتی مهندسی داده پردازان سپنتا مهر در حال فعالیت است از سال 1390 به صورت جدی کار خود را آغاز نمود و در فازهای اولیه به بررسی کلیه سیستم های منتشر شده اپن کارت پرداخت.

اپن کارت را در اینستاگرام دنبال کنید

دسترسی سریع

  • صفحه اصلی سایت اپن کارت
  • خرید پکیج‌های فروشگاهی اپن کارت
  • راهنمای جامع اپن کارت فارسی 3
  • تماس با ما

مطالب محبوب

  • سایت یا اینستاگرام
  • کند شدن سرعت سایت وردپرس در محدودیت اینترنت و راه های پیشنهادی
  • طراحی سایت فروشگاهی
  • 4 راهکار مفید برای تبدیل کسب و کار سنتی به آنلاین
  • تمام نکاتی که نیاز است درباره تبدیل اینستاگرام به فروشگاه اینترنتی بدانید

تمامی حقوق برای اپن کارت محفوظ است

بلاگ اپن کارت فارسی
  • خانه
  • آموزش‌های اپن کارت
    • آموزش اپن کارت 3
    • آموزش های رایگان عمومی
    • آموزش رایگان تخصصی
  • دانشنامه
    • راهنمای جامع اپن کارت 3
      • پیشخوان
      • منوی کاتالوگ
      • منوی افزونه‌ها
      • منوی طراحی
      • منوی فروش
      • منوی مشتریان
      • منوی تبلیغات و بازاریابی
      • منوی سیستم
      • منوی گزارش‌ها
  • آموزش سئو
    • آموزش‌های عمومی سئو
    • آموزش سئو اپن کارت
  • افزونه‌های جدید
    • افزونه‌های اپن کارت 3
  • اخبار و اطلاعیه های جدید
    • اخبار عمومی
    • اخبار اپن کارت 3