سرفصل مطالب
تجارت الکترونیک چیست؟
تجارت الکترونیک به معنای خرید یا فروش کالا به صورت آنلاین است. ممکن است در نگاه اول، بسیار ساده به نظر برسد. ابتدا هر شخص برای کسب و کار خود یک وب سایت بسازد. سپس از طرق فرم های تماس، سفارشات آنلاین ثبت شود. اما اگر عمیق تر بنگرید، آخرین مرحله آنقدرها هم که به نظر می رسد ساده نیست. برای ارائه پرداختهای آنلاین ایمن، سریع و مطمئن، متخصصان می بایست کارهای زیادی را در قسمت بک-اند انجام دهند.
اینکه چگونه کسب و کار سنتی خود را به یک تجارت الکترونیک تبدیل کنیم؟ چطور فروشگاه آنلاین بسازید؟ و از آن کسب درآمد کنید؟ نیاز به دانش فنی دارد. اما روش هایی مانند استفاده از ابزار های «فروشگاه ساز» وجود دارند که می توانید فروشگاه آنلاین خود را با یک پکیج آماده بسازید.
دنیای تجارت الکترونیک قبل از کووید
حتی قبل از همهگیری، صنعت تجارت الکترونیک در حال رشد بود. فقط در سال 2018، کل فروش آنلاین به 3.3 تریلیون دلار رسیده بود. تعداد خریداران نیز همواره در حال افزایش بود. همه چیز برای این صنعت خوب به نظر می رسید، اما با تعطیلی های اجباری در جهان، برای اولین بار همه چیز دگرگون شد.
تاثیرات همه گیری
در سال 2020، همهگیری کرونا شیوع پیدا کرد و بسیاری از فروشگاهها به اجبار درهایشان را به روی مشتریان خود بستند. تجارت الکترونیک، به ویژه معاملات تجاری بین مشتری، تنها وسیله ای برای خرید کالاهای «غیر ضروری» بود. ماههای اول همهگیری نشان داد که تجارت آنلاین میتواند برای اقتصاد ارزش زیادی داشته باشد. مجموع فروش در آن سال به 4.2 تریلیون دلار افزایش یافت.
سپس اکثر خرده فروشان، فروشگاه تجارت الکترونیک راه اندازی کردند و محصولاتشان را از طریق گزینه های مانند تحویل پستی به مشتریان ارائه دادند. در راستای بالا رفتن این تقاضا، بازار کار نیز تغییر کرد و همه به دنبال افرادی بود که بتوانند سیستم های جدید را ایجاد و حفظ کنند که شامل برنامه نویسان، طراحان و مشاوران تجارت الکترونیک می شوند.
** شرکت داده پردازان سپنتامهر از سال های قبل شما را از صفر تا صد برای ساخت وبسایت فروشگاهی همراهی می کند. **
قدرت تجارت الکترونیک
دو ویژگی صنعت تجارت الکترونیک را منحصر به فرد می کند و ارزش آن را افزایش می دهد. اولین مورد عدم وجود محدودیت هایی است که برای خریدار اعمال می شود. تا زمانی که وب سایت آنلاین است، معامله انجام می شود. وجود فروشگاه فیزیکی غیر ضروری است درنتیجه هزینه های لجستیک برای کالاهای دیجیتال وجود ندارد و برای کالاهای فیزیکی کاهش می یابد. تا زمانی که مشتری روی «خرید» کلیک کند، معامله ادامه خواهد داشت.
مورد دوم پتانسیل بازاریابی است. اکثر فروشندگان درنظر دارند خریدار با 3 کلیک به صفحه تصویه حساب برسد. در این بین فضای زیادی برای بازاریابی محتوا و بهینه سازی هدفمند فراهم می شود.
برتری تجارت الکترونیک
مقایسه بین یک فروشگاه متوسط و یک فروشگاه آنلاین قدرت واقعی تجارت الکترونیک را نشان می دهد. یک مغازه تعداد محدودی مشتری در آن منطقه دارد. آنها هر چند وقت یک بار وارد می شوند و کالاهای فیزیکی می خرند و وقت و منابع خود را صرف حمل و نقل می کنند. افزایش هزینه اجاره مکان فیزیکی را هم نمی شود نادیده گرفت. یک مرکز یا اتاق مجزا برای نگهداری انبار ضروری است. مهمتر از همه، صاحبان فروشگاه هیچ چیز در مورد مشتریان خود نمی دانند.
حال این وضعیت را با یک فروشگاه آنلاین مقایسه کنید. تحویل در یک منطقه بزرگ امکان پذیر است، که مشتریان بالقوه را افزایش می دهد. اجاره کمتر است زیرا انبار می تواند در هر جایی باشد و قیمت های تحویل در یک شهر معمولاً تغییر نمی کند. برای یک مشتری، هیچ اصطکاک مرتبط با خرید چیزی وجود ندارد، زیرا سفارش درب منزل تحویل داده می شود.
علاوه بر این، میزان دادهای که فروشنده در مورد مشتریان خود دریافت میکند بیهمتا است. افراد از کدام صفحات سایت بازدید می کنند، بیشتر کجا می مانند، دستگاه های آنها چیست. همه این اطلاعات قیمتی ندارند و یک بازاریاب خوب می تواند با آن کارهای زیادی برای تجارت انجام دهد.
برای دریافت خدمات سئو با ما در تماس باشید.
نتیجه
اکنون واضح است که جهان هرگز به وضعیت «پیش از کووید» باز نخواهد گشت. خیلی چیزها تغییر کرده اند و چیزهای بیشتری تغییر خواهند کرد. در این دنیای جدید، تجارت الکترونیک به یکی از صنایع غالب تبدیل شده است. بسیاری از افراد در آن کار می کنند و تجربه یکپارچه خرید را ارائه می دهند.