آیا قصد دارید که کسب و کار خودتان را از آفلاین به آنلاین تغییر دهید؟ اگر پاسخ شما بله است، پس شما در جای درستی هستید. تبدیل کسب و کار سنتی به آنلاین معمولا با چالش های زیادی همراه است که ما در این مقاله آن ها را ذکر می کنیم. برای مثال اگر کار شما فروش آجر و مصالح باشد، به یک محیط زیبا نیاز دارید که مشتری از آن لذت ببرد و فضای کاری شما را در آن درک کند. قطعا تا به حال شاهد از رونق افتادن بسیاری از مشاغل آنلاین بوده اید. چرا این اتفاق رخ می دهد؟ دلیل این اتفاق برنامه ریزی نامناسب و مشورت نکردن با یک کارشناس است.
سرفصل مطالب
تبدیل کسب و کار سنتی به آنلاین
-
راه اندازی سرور
همان طور که می دانید تمام وب سایت های بزرگ یک سرور بزرگ تر در پشت خود دارند. اولین قدم برای تبدیل کسب و کار سنتی به آنلاین، راه اندازی و انتخاب یک سرور مناسب است. اما یک سوال بزرگ به وجود می آید، چگونه می توانیم بهترین سرور را انتخاب کنیم؟ اگر این سوال را در گوگل جست و جو کنید، هزاران جواب مختلف دریافت می کنید که هیچ یک از آن ها در نهایت به کار شما نخواهند آمد و بسیار گیج کننده هستند. برای اینکه بتوانید سرور مورد نیاز خودتان را انتخاب کنید 4 نکته اساسی زیر را در نظر بگیرید تا انتخابی موفق داشته باشید.
- ویژگی های سرور و سازگاری آن با کسب و کار شما (شامل سرعت سرور نیز می شود.)
- داشتن قابلیت اطمینان کامل
- پشتیبانی ارائه دهنده
و در آخر، قیمت آن که مهم ترین عامل است.
راه اندازی سرور کاری است که فقط یک بار صورت می گیرد؛ پس باید همه جوانب منفی و مثبت آن را در نظر بگیرید تا بهترین خرید را داشته باشید و سرور خود را هوشمندانه انتخاب کنید. توصیه می کنیم که قبل از خرید سرور خود، حتما با ارائه دهنده آن صحبت کنید و همه نیاز هایتان را به او بگویید. مرحله بعدی در فرآیند تبدیل کسب و کار سنتی به آنلاین، راه اندازی دامنه است.
-
خرید دامنه مناسب
اکنون زمان آن فرا رسیده است که کسب و کار خود را به یک برند تبدیل کنید. خرید یک دامنه مناسب اهمیت بسیاری در تبدیل کسب و کار سنتی به آنلاین دارد. بنابراین ما به شما توصیه می کنیم که برای دامنه خود از نام تجاری کسب و کارتان استفاده کنید. برای مثال اگر نام کسب و کار شما Fit and Sweet است، دامنه ایده آل و مناسب شما www.fitandsweet.ir و یا www.fitandsweet.com است. آیا خرید دامنه ها پر هزینه است؟ خیر. معمولا یک دامنه نرمال با قیمتی بین 10 تا 15 دلار فروخته می شود؛ مگر اینکه دامنه شما، یک دامنه پرمیوم و خاص باشد که تقاضای آن زیاد است. نام دامنه فروشگاه شما مانند آدرس فروشگاه شما است. در هنگام انتخاب دامنه از انتخاب اعداد و یا خط فاصله خودداری کنید. اگر هدف شما جهانی سازی است از .com استفاده کنید. به محض انتخاب و خرید دامنه مناسب، به مشتریان خود اطلاع دهید و آدرس سایت را در اختیارشان بگذارید. با این کار به راحتی می توانید مشتریان آفلاین خود را به آنلاین تغییر دهید.
-
راه اندازی وب سایت
مهم ترین قدم برای تبدیل کسب و کار سنتی به آنلاین، ساختن یک وب سایت برای آن است. از آنجایی که وب سایت شما یک نمایش کامل از کسب و کارتان است، باید نهایت دقت را در این قسمت داشته باشید. شما می توانید خودتان وب سایت را راه اندازی کنید و یا از یک تیم توسعه دهنده وب سایت و طراحی آن استفاده کنید تا به راحتی کسب و کارتان به یک فروشگاه آنلاین تبدیل شود.
-
راه اندازی درگاه پرداخت
شما باید به دنبال یک درگاه پرداخت ساده و آسان باشید که در آن مشتریان بتوانند پرداخت ها و تراکنش های خود را بدون هیچ مشکلی انجام دهند. چگونه می توانیم یک سیستم پرداخت مناسب انتخاب کنیم؟ هنگام انتخاب درگاه پرداخت حتما به این نکات دقت کنید که درگاه پرداخت شما باید توانایی انجام تراکنش را با بانک ها و کارت های اعتباری مختلف و متعدد داشته باشد. همچنین داشتن چند درگاه پرداخت متفاوت به شما کمک می کند تا با اختلال کمتری مواجه شوید. پس از هر پرداخت، سطوح موجودی ها را حتما به روز و تراکنش های مشتریان را پردازش کنید. این کاملا وظیفه شمای فروشنده است تا یک تحلیل کامل از سفارشات مشتریان خود انجام دهید و مشکلات آن ها را هنگام پرداخت بدانید و سعی در بر طرف کردن آن ها داشته باشید. شما باید از درگاه های پرداخت کاملا مطمئن شوید تا هیچ مشتری ای را از دست ندهید.
جمع بندی
ساخت موفقیت آمیز کسب و کار آنلاین شما را تبریک می گوییم. امیدواریم که نکات ما به کار شما عزیزان آمده باشد و نهایت استفاده را از آن ها کرده باشید. حتما سعی کنید که یک تیم پشتیبانی خوب برای رسیدگی به امور مشتریان و شکایات آن ها داشته باشید تا بتوانید با مشتریان خود ارتباط بهتری برقرار کنید و آن ها را هنگام خرید به بهترین شکل ممکن راهنمایی کنید. در این صورت خرید خوبی خواهند داشت و کالای خود را بعد از تحویل مرجوع نخواهند کرد. همچنین رایگان کردن هزینه ارسال محصولات شما می تواند راه بسیار مناسبی برای جذب مشتریان بیشتر باشد؛ پس اگر کسب و کار آنلاین شما در حال بزرگ شدن است حتما از این راهکار استفاده کنید. اگر در هنگام تبدیل کسب و کار سنتی به آنلاین به مشکل برخورد کردید و نتوانستید این کار را موفقیت آمیز جلو ببرید، می توانید از تیم های توسعه وب سایت استفاده کنید.