گسترش شبکه های اجتماعی و ابزارهای دیجیتال مارکتینگ در افزایش مخاطبان این حوزه افزوده است. در دوران جدید به نظر میرسد که تبدیل شدن به یک برند شخصی قدرتمند، دیگر به اندازه گذشته دشوار و گران قیمت نیست.
درنظر داشته باشید که برندسازی با تولید محتوا مترادف نیست. در ادامه برندسازی شخصی را بیشتر توضیح داده ایم:
سرفصل مطالب
3 اصل برندسازی شخصی چیست؟
یک برند شخصی معمولاً از سه جزء تشکیل شده است: لوگو، آواتار رسانه های اجتماعی و بیو در رسانه های اجتماعی.
برندسازی شخصی بخش مهمی از بازار کار در دنیای امروز است. کارفرمایان همیشه به دنبال افرادی با تجربه و منحصر به فرد هستند که با ارزش های شرکتشان مطابقت داشته باشد. برند شخصی یک فرد نشانی است که از نظر شخصیت، مهارت ها و استعدادهای خود بر جهان می گذارد.
سه جزء برندسازی شخصی عبارتند از هویت آنلاین، حضور در رسانه های اجتماعی و حضور خارج از خط.
برندهای شخصی و چگونه به رشد تجارت الکترونیک کمک می کنند
برندسازی شخصی یک راه عالی برای جذب مشتریان و گسترش آگاهی در مورد کسب و کار شما است. همچنین به متمایز شدن فروشگاه آنلاین شما در مقابل رقبا کمک می کند و به شما مزیت رقابتی می دهد.
برند شخصی را می توان به عنوان هویت منحصر به فرد و متمایز در بازار تعریف کرد. این شامل نام، شهرت، و هر جنبه دیگری است که یک فرد را از سایرین در رشته خود متمایز می کند.
برندهای شخصی از دو بخش تشکیل شده اند: قسمتی که توسط شما ایجاد می شود و آن چیزی که توسط دیگران (از جمله دوستان، خانواده، همکاران) ایجاد می شود. برندهای شخصی را می توان از طریق رسانه های سنتی مانند مصاحبه های تلویزیونی یا از طریق رسانه های اجتماعی مانند فیس بوک یا لینکدین توسعه داد. یک مشاور بازاریابی تجارت الکترونیک همچنین باید مهارت های برندسازی شخصی را برای کمک به رشد کسب و کار مشتری خود داشته باشد.
چگونه برند شخصی خود در دنیای تجارت الکترونیک بسازید و حفظ کنید
هرچه بیشتر به اشتراک بگذارید، افراد بیشتری شما را می شناسند و دوست دارند. مهم است که داستان شخصی خود و اینکه چه کسی هستید به اشتراک بگذارید تا مشتریان شما با محصولات و خدمات شرکت شما ارتباط برقرار کنند. چه از طریق فیس بوک، اینستاگرام یا اسنپ چت، هر پلتفرم مزایا و معایب خاص خود را دارد. شما باید ارزیابی کنید که کدام پلتفرم به بهترین وجه با نیازهای کسب و کار شما مطابقت دارد و سپس محتوای برند خود را بر اساس آن تنظیم کنید.
یک برند شخصی در رسانه های اجتماعی برای هر نوع حرفه ای تجارت الکترونیک ضروری است. به عنوان مثال، اگر می خواهید با استفاده از Opencart لباس زنانه را به صورت آنلاین بفروشید، مهم است که با پست های خود در کانال های رسانه های اجتماعی مانند فیس بوک و اینستاگرام، لحن زنانه ایجاد کنید. همچنین مهم است که زیاد در مورد لباس پست نکنید زیرا این امر می تواند مانع از فکر کردن افراد به برند شخصی شما شود.
نگاهی عمیق تر به برندسازی شخصی:
- مرحله 1: چشم انداز برند شخصی خود را تعیین کنید
- مرحله 2: جایگاه و مخاطب هدف خود را تعیین کنید
- مرحله 3: نقطه تفاوت خود را مشخص کنید
- مرحله 4: دارایی های آنلاین خود را بسازید
- مرحله 5: وبلاگ و استراتژی محتوای خود را ایجاد کنید
- مرحله 6: استراتژی رسانه های اجتماعی خود را ایجاد کنید
- مرحله 7: نام خود را اطلاع رسانی کنید
- مرحله 8: منتور برای خود پیدا کنید
برند شخصی چیزی بیش از یک رزومه، چیزی بیش از یک بیوگرافی اجتماعی است. این جوهر شماست که به عنوان یک بیان رسمی از وجه بیرونی شما تنظیم شده است. این کدی است که شما از هر جهتی که در جهان کار می کنید با آن زندگی می کنید.
چگونه بهترین کارشناس برندسازی شخصی را برای شرکت تجارت الکترونیک خود پیدا کنید؟
بهترین راه برای یافتن یک متخصص برندسازی شخصی برای شرکت تجارت الکترونیکی شما، جستجو در اینترنت است. اگر کسب و کاری دارید که به تازگی شروع به کار کرده است، مهم است که برند شما هر چیزی که کسب و کار نشان می دهد را ارائه کند.
اگر شرکتی دارید که تجهیزات فضای باز می فروشد، پس منطقی است که فردی را پیدا کنید که در توسعه برندهای فضای باز تجربه داشته باشد. اگر به دنبال یک استراتژیست رسانه های اجتماعی هستید، ارزش آن را دارد که برخی از پروفایل های لینکدین را مرور کنید و ببینید که آیا هر یک از آن افراد برای شرکت شما مناسب هستند یا خیر.
** شما می توانید برای افزایش رنک سایت فروشگاهی خود با تیم متخصص شرکت داده پردازان سپنتامهر همکاری کنید و از خدمات سئو استفاده نمایید. **