بلاگ اپن کارت فارسی
  • خانه
  • آموزش‌های اپن کارت
    • آموزش اپن کارت 3
    • آموزش های رایگان عمومی
    • آموزش رایگان تخصصی
  • دانشنامه
    • راهنمای جامع اپن کارت 3
      • پیشخوان
      • منوی کاتالوگ
      • منوی افزونه‌ها
      • منوی طراحی
      • منوی فروش
      • منوی مشتریان
      • منوی تبلیغات و بازاریابی
      • منوی سیستم
      • منوی گزارش‌ها
  • آموزش سئو
    • آموزش‌های عمومی سئو
    • آموزش سئو اپن کارت
  • افزونه‌های جدید
    • افزونه‌های اپن کارت 3
  • اخبار و اطلاعیه های جدید
    • اخبار عمومی
    • اخبار اپن کارت 3
آموزش رایگان تخصصیآموزش‌های اپن کارت

ایمیل اپن کارت کار نمی کند – راه هایی برای حل این مشکل

توسط اپن کارت فارسی 28 اردیبهشت 1401
28 اردیبهشت 1401
خطای ارسال ایمیل در اپن کارت

همانطور که می بینیم برخی از کاربران اپن کارت شکایت دارند که ایمیل اپن کارت آنها کار نمی کند و نمی توانند پیام فرم تماس با ما یا پیام سفارش یا سایر به روز رسانی ها را ببینند. ما برخی از راه های رفع این مشکل را فهرست کرده ایم.

 

سرفصل مطالب

  • کد ایمیل در اپن کارت
  • دوباره تنظیمات ایمیل اپن کارت را بررسی کنید
  • تنظیمات Mail Alerts را بررسی کنید
  • بررسی کنید که همه رویدادها برای اپن کارت به درستی تنظیم شده باشند
  • سرور در حال بررسی مشکلات ایمیل
  • سهمیه ایمیل سرور خود را بررسی کنید
  • بررسی کنید که آیا ارائه دهنده میزبانی شما خدمات ایمیل را مسدود کرده است یا خیر
  • تنظیمات فیلتر ایمیل خود را بررسی کنید

کد ایمیل در اپن کارت

در زیر یک نمونه از کد صحیح ایمیل فروشگاه ساز اپن کارت را مشاهده میکنید. زمانیکه کد کلاس ایمیل اپن کارت به درستی اعمال شده باشد می توان گفت که ایمیل ارسال می شود.

mail = new Mail($this->config->get('config_mail_engine'));
$mail->parameter = $this->config->get('config_mail_parameter');
$mail->smtp_hostname = $this->config->get('config_mail_smtp_hostname');
$mail->smtp_username = $this->config->get('config_mail_smtp_username');
$mail->smtp_password = html_entity_decode($this->config->get('config_mail_smtp_password'), ENT_QUOTES, 'UTF-8');
$mail->smtp_port = $this->config->get('config_mail_smtp_port');
$mail->smtp_timeout = $this->config->get('config_mail_smtp_timeout');\

$mail->setTo($customer_info['email']);
$mail->setFrom($this->config->get('config_email'));
$mail->setSender($store_name);
$mail->setSubject($subject);
$mail->setText($this->load->view('mail/customer_approve', $data));
$mail->send();

شما این کدها را میتوانید از طریق آدرس زیر ببینید.

admin/controller/mail/forgotten.php, catalog/controller/mail/register.php, catalog/controller/mail/order.php, catalog/controller/mail/affiliate.php, etc.

دوباره تنظیمات ایمیل اپن کارت را بررسی کنید

وارد ادمین اپن کارت شوید >> سیستم >> تنظیمات >> فروشگاهی را که ایمیل ارسال نمی کند ویرایش کنید >> روی برگه فروشگاه کلیک کنید >> بررسی کنید که ایمیل تنظیم شده است یا خیر.

 

تنظیمات ایمیل اپن کارت

 

اکنون، روی تب Mail کلیک کنید، اینجا تنظیمات برای وارد کردن جزئیات ایمیل است.

Mail Engine: می‌توانید Mail یا SMTP را در موتور Mail انتخاب کنید. فقط “Mail” را انتخاب کنید مگر اینکه میزبان شما عملکرد ایمیل PHP را غیرفعال کرده باشد.

Mail: وقتی گزینه Mail را انتخاب کردید، ایمیل خود را در Mail Parameters وارد کنید. همیشه بهتر است به جای استفاده از ایمیل جیمیل یا سایر سرویس گیرندگان ایمیل، ایمیل وب سایت خود را وارد کنید. اگر از ایمیل های دیگری غیر از وب سایت خود ایمیل ارسال می کنید، گیرندگان می توانند آن را به عنوان هرزنامه دریافت کنند. مانند مثال: ما از info@****.com استفاده می کنیم. اگر Mail را انتخاب کنید، دیگر نیازی به وارد کردن جزئیات SMTP ندارید.

بخش های مختلف ایمیل اپن کارت

 

SMTP:

می توانید از خدمات ایمیل شخص ثالث که SMTP را برای ارسال ایمیل ارائه می کنند استفاده کنید. تمام SMTP اطلاعات زیر را ارائه می دهد

  1. SMTP Hostname
  2. SMTP Username
  3. SMTP Password
  4. SMTP Port

در اینجا یک مثال آوردیم، یکی از ارائه دهندگان SMTP اطلاعات زیر را ارائه می دهد:

خدمات ایمیل شخص ثالث

با انتخاب موتور ایمیل به عنوان SMTP، تنظیمات SMTP بالا را در اپن کارت وارد کنید

استفاده از اطلاعات SMTP در اپن کارت

هر ارائه دهنده SMTP اطلاعات فوق را به شما می دهد.

 

تنظیمات Mail Alerts را بررسی کنید

به ادمین >> سیستم >> تنظیمات >> فروشگاه ویرایش >> برگه نامه >> بخش هشدارهای ایمیل بروید

چک کردن هشدار ایمیل

چک باکس‌ مواردی را که می‌خواهید هشدار داده شود را علامت بزنید.

 

بررسی کنید که همه رویدادها برای اپن کارت به درستی تنظیم شده باشند

از اپن کارت 3، همه ایمیل ها باید به عنوان رویدادها در اپن کارت تنظیم شوند. به admin >> Extensions >> Events بروید و بررسی کنید که آیا همه رویدادهای زیر اضافه شده اند یا خیر.

همه گزینه های ایمیل رو چک کنید

با تنظیم بالا، اگر تنظیمات همه سرورها خوب باشد، باید یک ایمیل ارسال شود.

سرور در حال بررسی مشکلات ایمیل

سوابق MX را بررسی کنید:

بررسی کنید که آیا رکوردهای MX برای دامنه شما اضافه شده است یا خیر. می توانید به دنبال ابزار آنلاینی باشید که رکوردهای MX را بررسی می کند. در اینجا یک مثال است:

چک کردن رکورد ام اکس

اگر رکوردهای MX را نداشتید، باید آنها را اضافه کنید.

اضافه کردن رکوردها

هنگامی که رکوردهای MX شما اضافه شد، اکنون زمان بررسی مسیریابی ایمیل است.

اگر سی پنل:
اگر از سرور خود ایمیل می فرستید و ایمیل را به عنوان “موتور ایمیل” انتخاب کرده اید، مسیریابی ایمیل را در سرور بررسی کنید و ببینید آیا مسیریابی ایمیل برای ایمیل محلی پیکربندی شده است یا خیر. اما اگر از SMTP استفاده می کنید، مسیریابی ایمیل باید روی Remote Mail Exchanger پیکربندی شود.

email-routing-server

 

سهمیه ایمیل سرور خود را بررسی کنید

اکثر سرورهای مقداری سهمیه ایمیل دارند، بنابراین اگر به آن اندازه رسیدید، ارسال ایمیل مسدود می شود، بنابراین تأیید با ارائه دهنده میزبانی نیز راهی برای بررسی است.

گاهی اوقات ایمیلی مانند زیر از ارائه دهنده هاست خود دریافت می کنید.

This message was created automatically by mail delivery software. A message that you sent could not be delivered to one or more of its recipients. This is a permanent error. The following address(es) failed: Domain ****.com has an outgoing mail suspension. Message discarded.

 

بررسی کنید که آیا ارائه دهنده میزبانی شما خدمات ایمیل را مسدود کرده است یا خیر

گاهی اوقات ارائه دهندگان یا سرورهای میزبان خدمات ایمیل را مسدود می کنند و حتی سرویس های شخص ثالث یا SMTP را مسدود می کنند، آنها باید سرویس های ایمیل را رفع انسداد کنند، بنابراین کافیست از آنها بخواهیداین مشکل را برای شما برطرف کنند.

نمونه ای را که در وب سایت خود ارسال کرده اند را ببینید:

Upon checking the logs, I see that the email services were suspended for sending more than 1000 messages in the past 24h on November 19th, 2020 which was 2 years ago. We do have an email sending limit on our shared/reseller hosting which is 500 emails per hour, and 1000 emails per day for an account in which exceeding the limit causes email services to suspend.

تنظیمات فیلتر ایمیل خود را بررسی کنید

اگر نامه ای از یک ایمیل خاص دریافت نکردید، می توانید آن را در لیست سفید ایمیل خود قرار دهید و پوشه هرزنامه را نیز بررسی کنید.

 

 

در نهایت در این مقاله، مشکلات ارسال نشدن ایمیل و راه‌های حل آنها را بررسی کردیم. لطفاً فراموش نکنید که سوالات یا نظرات خود را ارسال کنید تا بتوانیم موضوعات اضافی را اضافه کنیم. فروشگاه اینترنتی خود را با فروشگاه ساز اپن کارت به راحتی بسازید.

0 نظر 0
پست قبلی
راهنمای کامل برندسازی شخصی و نحوه عملکرد آن در تجارت الکترونیک
پست بعدی
آموزش اضافه کردن گوگل آنالیتیکس و گوگل تگ منیجر به اپن کارت

لطفا یک نظر درج نمایید لغو پاسخ

اطلاعات ایمیل و مشخصات و وب سایت من را برای مراجعه بدی در مرورگر ذخیره کن

مطالب مرتبط

مدل های لینک سازی موفق برای بازدید بیشتر...

18 شهریور 1401

تشریح فایل ها و فولدرهای فریمورک اپن کارت

7 خرداد 1401

خطاهای رایج اپن کارت و نحوه حل آنها

3 خرداد 1401

به روز رسانی Google MUM: سئوکاران در آینده چه...

2 خرداد 1401

نحوه بهینه سازی سایت با PWA

1 خرداد 1401

آموزش اضافه کردن گوگل آنالیتیکس و گوگل تگ...

1 خرداد 1401

با ما در ارتباط باشید

Instagram Rss

آخرین مطالب

  • سایت یا اینستاگرام

    14 آذر 1401
  • کند شدن سرعت سایت وردپرس در محدودیت اینترنت و راه های پیشنهادی

    30 آبان 1401
  • طراحی سایت فروشگاهی

    14 آبان 1401
  • 4 راهکار مفید برای تبدیل کسب و کار سنتی به آنلاین

    30 شهریور 1401
  • تمام نکاتی که نیاز است درباره تبدیل اینستاگرام به فروشگاه اینترنتی بدانید

    28 شهریور 1401

دسته‌ها

  • آموزش رایگان تخصصی (8)
  • آموزش سئو (4)
  • آموزش سئو اپن کارت (1)
  • آموزش های رایگان عمومی (14)
  • آموزش‌های اپن کارت (10)
  • آموزش‌های عمومی سئو (8)
  • اخبار عمومی (18)
  • اخبار و اطلاعیه های جدید (18)
  • دسته‌بندی نشده (2)
  • راهنمای جامع اپن کارت 3 (39)
  • منوی افزونه‌ها (5)
  • منوی تبلیغات و بازاریابی (3)
  • منوی سیستم (4)
  • منوی طراحی (5)
  • منوی فروش (4)
  • منوی کاتالوگ (10)
  • منوی گزارش‌ها (3)
  • منوی مشتریان (4)

درباره اپن کارت فارسی

اپن کارت فارسی که اکنون با نام شرکتی مهندسی داده پردازان سپنتا مهر در حال فعالیت است از سال 1390 به صورت جدی کار خود را آغاز نمود و در فازهای اولیه به بررسی کلیه سیستم های منتشر شده اپن کارت پرداخت.

اپن کارت را در اینستاگرام دنبال کنید

دسترسی سریع

  • صفحه اصلی سایت اپن کارت
  • خرید پکیج‌های فروشگاهی اپن کارت
  • راهنمای جامع اپن کارت فارسی 3
  • تماس با ما

مطالب محبوب

  • سایت یا اینستاگرام
  • کند شدن سرعت سایت وردپرس در محدودیت اینترنت و راه های پیشنهادی
  • طراحی سایت فروشگاهی
  • 4 راهکار مفید برای تبدیل کسب و کار سنتی به آنلاین
  • تمام نکاتی که نیاز است درباره تبدیل اینستاگرام به فروشگاه اینترنتی بدانید

تمامی حقوق برای اپن کارت محفوظ است

بلاگ اپن کارت فارسی
  • خانه
  • آموزش‌های اپن کارت
    • آموزش اپن کارت 3
    • آموزش های رایگان عمومی
    • آموزش رایگان تخصصی
  • دانشنامه
    • راهنمای جامع اپن کارت 3
      • پیشخوان
      • منوی کاتالوگ
      • منوی افزونه‌ها
      • منوی طراحی
      • منوی فروش
      • منوی مشتریان
      • منوی تبلیغات و بازاریابی
      • منوی سیستم
      • منوی گزارش‌ها
  • آموزش سئو
    • آموزش‌های عمومی سئو
    • آموزش سئو اپن کارت
  • افزونه‌های جدید
    • افزونه‌های اپن کارت 3
  • اخبار و اطلاعیه های جدید
    • اخبار عمومی
    • اخبار اپن کارت 3