بلاگ اپن کارت فارسی
  • خانه
  • آموزش‌های اپن کارت
    • آموزش اپن کارت 3
    • آموزش های رایگان عمومی
    • آموزش رایگان تخصصی
  • دانشنامه
    • راهنمای جامع اپن کارت 3
      • پیشخوان
      • منوی کاتالوگ
      • منوی افزونه‌ها
      • منوی طراحی
      • منوی فروش
      • منوی مشتریان
      • منوی تبلیغات و بازاریابی
      • منوی سیستم
      • منوی گزارش‌ها
  • آموزش سئو
    • آموزش‌های عمومی سئو
    • آموزش سئو اپن کارت
  • افزونه‌های جدید
    • افزونه‌های اپن کارت 3
  • اخبار و اطلاعیه های جدید
    • اخبار عمومی
    • اخبار اپن کارت 3
آموزش‌های عمومی سئوآموزش سئو

5 سوال پرتکرار که در سئو پرسیده می شود

توسط اپن کارت فارسی 6 اردیبهشت 1401
6 اردیبهشت 1401
سوالات پر تکرار در سئو

افرادی که کار سئو را به تازگی شروع کرده اند یا مدتی هست که در این حوزه فعالیت می کنند، ممکن است به سوالاتی برخورد کنند که راه حل آنی برای آن پیدا نکنند. بعد از بررسی هایی که انجام شده، با یکسری سوالات تکراری مواجه شدیم که در اینجا آنها را برای شما جمع آوری و پاسخ داده ایم.

یک جواب کلی به تمام سوالات در حوزه سئو «بستگی دارد» می باشد. چرا که پاسخ به هر یک از این سوالات نیازمند بررسی بیزینس و شرایط شما و مهم تر از آن رضایت کاربر می باشد. با این حال، چند مورد از سوالات تکراری را در زیر مورد بررسی قرار میدهیم.

** لازم به ذکر است که پاسخ بسیاری از این سوالات را در مقاله تولید محتوا به طور کامل پاسخ داده شده. **

سرفصل مطالب

  • چند مقاله در هفته بنویسیم؟
  • محتوای مقاله یا محصول باید چند کلمه باشد؟
  • چند بار کلمه کلیدی را در متن سئو شده تکرار کنیم؟
  • چند تصویر در یک مقاله استفاده کنیم؟
  • آدرس صفحه فارسی باشد یا انگلیسی؟
  • نتیجه گیری

چند مقاله در هفته بنویسیم؟

با توجه به معیار های منابع، زمان و میزان رقابتی بودن صنعت فعالیت تصمیم گیری کنید.
پیچیدگی رقابت وابسته به استراتژی است، هرچقدر سایت تخصصی‌تر باشد، رقابت ساده و حجم محتوا کم می‌شود. اعضای تیم و بودجه در دسترس، بسیار در تعداد محتوای تولید شده تاثیر گذار است. منابع بیشتر موجب افزایش سرعت و کیفیت تولید محتوا می شود. همچنین زمان بی پایان نیست، جنگ سرعت را نباید دست کم گرفت.

اگر منابع لازم برای ورود به یک حوزه پر رقابت را ندارید از همان آغاز بازنده‌اید. مدیریت منابع و برنامه ریزی مهم ترین وظایف شما در شروع فعالیت است.

مثال:  برنامه ریزی و نظم —-> اجرای استراتژی در 3 ماه ——> 8 تا 12 محتوا در ماه

چند نکته کلیدی:

  • در نظر داشته باشید که سئو فقط تولید محتوا نیست.
  • اگر طی 3 ماه استراتژی اولیه اجرایی نمی شود، تیم را گسترش دهید یا تخصصی تر شوید.
  • برای 3 نفر یا بیشتر؛ همکاری بدون تقویم محتوا و مدیریت تسک امکان پذیر نیست، از سردبیر استفاده کنید.

محتوای مقاله یا محصول باید چند کلمه باشد؟

تعداد کلمات مهم نیست؛ توجه به هدف کاربر و کیفیت محتوا اهمیت دارد. 1900 یا 750 فرقی ندارد.

نکته: به یاد داشته باشید که قرار نیست کاربران همه متن را مطالعه کنند! بنابراین برای محتوای طولانی دسترسی سریع، تیتر های جذاب، استفاده از عکس و فرمت های مختلف محتوایی اهمیت زیادی دارد.

 

چند بار کلمه کلیدی را در متن سئو شده تکرار کنیم؟

این سوال یکی از پرتکرارترین در عین حال مهم ترین سوالات می باشد. در گذشته، یکی از راه های شناساندن صفحه به موتور های جستجو استفاده بیش از اندازه از کلمه کلیدی بود که این امر باعث میشد حتی اگر متن محتوایی شما فاقد ارزش باشد، شما با استفاده از تکنیک “بمباران کلمه کلیدی ” می توانستید صفحه خود را روی آن کلمه انتخابی بالا بیاورید. اما همانطور هم که قبلا گفته شد، رضایت کاربر از عوامل بسیار مهم در تصمیم گیری های گوگل برای تعیین ارزش محتوای صفحات قرار گرفت و گوگل با الگوریتم های جدید امکان استفاده بیش از اندازه از کلمه کلیدی (که به اصطلاح به آن keyword stuffing  یا بمباران کلمه کلیدی می گویند) را محدود کرد. بنابراین درصورت شناسایی آن توسط گوگل، نتیجه منفی برای رنک وبسایت شما خواهد داشت.

بنابراین کلیدی را فراموش کنید؛ به تکرار و تاکید بر مفهوم کلیدی فکر کنید. روی ابری از کلمات تمرکز کنید.از عبارات مرتبط و هم معنی و هم خانواده استفاده نمایید.

کلید واژه مرکزی؛ حداقل سه تا پنج بار

حداکثری وجود ندارد؛ ملاک اصلی برای تکرار کلمات، رضایت کاربر است. جملات و متن نگارش را با استفاده از عبارات توصیفی (تکرار مفهوم کلیدی به جای استفاده از کلمه کلیدی) برای کاربر روان و آسان کنید.

نکته: اگر صرفا محتوای خود را جهت استفاده از کلمات کلیدی تغییر دهید، تجربه کاربری را فراموش کرده اید.

 

چند تصویر در یک مقاله استفاده کنیم؟

استفاده از فرمت های مختلف محتوایی (ویدیو، تصویر، صدا،.. ) یک امر مهم در نگارش محتوای بهینه شده برای وبسایت می باشد. مادامی که «رضایت کاربر» را در هنگام نگارش محتوا در نظر داشته باشید، محتوای شما از نظر ربات های گوگل ارزشمند خواهد بود.

استفاده از تصویر به درک کاربر از محتوای شما بسیار موثر است. در نظر داشته باشید که هر تصویر حاوی صدها کلمه است، بنابراین محتوای بدون تصویر برای کاربر کسل کننده خواهد بود.

تصاویر مقاله باید به گونه ایی انتخاب شود که مفهوم محتوا را بدون درنظر گرفتن متن به کاربر برساند. 

بهترین حالت داشتن تصویر شاخص + در هر جزیره محتوایی یا در هر 150 کلمه.

نکته: در نظر داشته باشید که انتقال پیام مهم تر از تعداد عکس ها می باشد؛ دقت کنید که هر تصویر چه پیام یا مفهومی را به کاربر منتقل می کند. هرچه بیشتر بهتر!

نکته 2: محدودیتی برای تعداد تصاویر نیست به شرط آن که حجم و دسترسی محتوا مدیریت شود. حجم تصاویر را حتما بهینه کنید. تصاویر با حجم بالا باعث کند شدن سرعت لود سایت می شود که این یکی از نکات منفی برای سئو سایت شما به حساب می آید.

 

آدرس صفحه فارسی باشد یا انگلیسی؟

همانطور که در مقاله «اصول سئو در تولید محتوا» نیز توضیح دادیم، url یا ادرس صفحات جزو بخشی است که توسط ربات های گوگل هنگام ارزیابی محتوای صفحات بررسی می شود. اما موضوعی که کاربران فارسی زبان با آن رو به رو هستند، تفاوت استفاده در آدرس به زبان فارسی و انگلیسی می باشد.

آدرس مناسب تاثیر گذار است ولی نقش ناچیزی در سئو صفحات به نصبت مابقی بخش های یک صفحه را دارد. اما سئو کاران همیشه به دنبال بهترین و موثر ترین راه ها برای بهینه سازی صفحه می باشند.

انتخاب آدرس صفحه به انگلیسی یا فارسی هر کدام مزایا و معایب خود را دارد. اگر URL صفحه را فارسی انتخاب کنید، می توانید از مزیت استفاده از کلمه کلیدی به زبان فارسی بهرمند شوید، اما مشکلی که به وجود می آید، هنگام به اشتراک گذاری آدرس سایت ممکن است با یک آدرس طولانی با علامت ها و علائم طولانی شوید. که این امر در دید کاربر و جذب اعتماد آن خوشایند نخواهد بود. این مشکل هنگام انتخاب URL به زبان انگلیسی به وجود نمی آید. بعلاوه اینکه شما می توانید کلمه کلیدی خود را به صورت انگلیسی نیز در آدرس استفاده نمایید.

https://opencart.ir/seo-article
https://opencart.ir/%%%sdsffajfpafajf;a%%%%%%

از آنجایی که رضایت کاربر را باید در اولویت قرار دهید، آدرس صفحه وبسایت خود را به گونه ایی انتخاب کنید که برای کاربر قابل درک و مشخص باشد.

 

نتیجه گیری

در انتها، در نظر داشته باشید که سئو باید مستمر و مداوم انجام گیرد تا نتیجه ساز شود. در تمام مراحل چرخه بازاریابی محتوا،  همواره «رضایت کاربر» را اولویت کار خود قرار دهید. اگر محتوای شما بر اساس نیاز کاربر تهیه و بهینه سازی شده باشد، می توانید این اطمینان را داشته باشید که ربات های گوگل نیز به درستی مفهوم محتوای شما را درک و ارزشگذاری خواهند کرد.

0 نظر 0
پست قبلی
راهنمای کامل کامنت مارکتینگ: چیست، چرا و چگونه؟
پست بعدی
چگونه از رنک برین استفاده کنیم؟

لطفا یک نظر درج نمایید لغو پاسخ

اطلاعات ایمیل و مشخصات و وب سایت من را برای مراجعه بدی در مرورگر ذخیره کن

مطالب مرتبط

راهنمای کامل برندسازی شخصی و نحوه عملکرد آن...

26 اردیبهشت 1401

چگونه از رنک برین استفاده کنیم؟

7 اردیبهشت 1401

راهنمای کامل کامنت مارکتینگ: چیست، چرا و چگونه؟

4 اردیبهشت 1401

اهمیت ویدیو مارکتینگ در سال 2022

31 فروردین 1401

اصول سئو در تولید محتوا

29 فروردین 1401

10 نکته طلایی SEO برای بهبود رتبه بندی...

28 فروردین 1401

با ما در ارتباط باشید

Instagram Rss

آخرین مطالب

  • سایت یا اینستاگرام

    14 آذر 1401
  • کند شدن سرعت سایت وردپرس در محدودیت اینترنت و راه های پیشنهادی

    30 آبان 1401
  • طراحی سایت فروشگاهی

    14 آبان 1401
  • 4 راهکار مفید برای تبدیل کسب و کار سنتی به آنلاین

    30 شهریور 1401
  • تمام نکاتی که نیاز است درباره تبدیل اینستاگرام به فروشگاه اینترنتی بدانید

    28 شهریور 1401

دسته‌ها

  • آموزش رایگان تخصصی (8)
  • آموزش سئو (4)
  • آموزش سئو اپن کارت (1)
  • آموزش های رایگان عمومی (14)
  • آموزش‌های اپن کارت (10)
  • آموزش‌های عمومی سئو (8)
  • اخبار عمومی (18)
  • اخبار و اطلاعیه های جدید (18)
  • دسته‌بندی نشده (2)
  • راهنمای جامع اپن کارت 3 (39)
  • منوی افزونه‌ها (5)
  • منوی تبلیغات و بازاریابی (3)
  • منوی سیستم (4)
  • منوی طراحی (5)
  • منوی فروش (4)
  • منوی کاتالوگ (10)
  • منوی گزارش‌ها (3)
  • منوی مشتریان (4)

درباره اپن کارت فارسی

اپن کارت فارسی که اکنون با نام شرکتی مهندسی داده پردازان سپنتا مهر در حال فعالیت است از سال 1390 به صورت جدی کار خود را آغاز نمود و در فازهای اولیه به بررسی کلیه سیستم های منتشر شده اپن کارت پرداخت.

اپن کارت را در اینستاگرام دنبال کنید

دسترسی سریع

  • صفحه اصلی سایت اپن کارت
  • خرید پکیج‌های فروشگاهی اپن کارت
  • راهنمای جامع اپن کارت فارسی 3
  • تماس با ما

مطالب محبوب

  • سایت یا اینستاگرام
  • کند شدن سرعت سایت وردپرس در محدودیت اینترنت و راه های پیشنهادی
  • طراحی سایت فروشگاهی
  • 4 راهکار مفید برای تبدیل کسب و کار سنتی به آنلاین
  • تمام نکاتی که نیاز است درباره تبدیل اینستاگرام به فروشگاه اینترنتی بدانید

تمامی حقوق برای اپن کارت محفوظ است

بلاگ اپن کارت فارسی
  • خانه
  • آموزش‌های اپن کارت
    • آموزش اپن کارت 3
    • آموزش های رایگان عمومی
    • آموزش رایگان تخصصی
  • دانشنامه
    • راهنمای جامع اپن کارت 3
      • پیشخوان
      • منوی کاتالوگ
      • منوی افزونه‌ها
      • منوی طراحی
      • منوی فروش
      • منوی مشتریان
      • منوی تبلیغات و بازاریابی
      • منوی سیستم
      • منوی گزارش‌ها
  • آموزش سئو
    • آموزش‌های عمومی سئو
    • آموزش سئو اپن کارت
  • افزونه‌های جدید
    • افزونه‌های اپن کارت 3
  • اخبار و اطلاعیه های جدید
    • اخبار عمومی
    • اخبار اپن کارت 3