بلاگ اپن کارت فارسی
  • خانه
  • آموزش‌های اپن کارت
    • آموزش اپن کارت 3
    • آموزش های رایگان عمومی
    • آموزش رایگان تخصصی
  • دانشنامه
    • راهنمای جامع اپن کارت 3
      • پیشخوان
      • منوی کاتالوگ
      • منوی افزونه‌ها
      • منوی طراحی
      • منوی فروش
      • منوی مشتریان
      • منوی تبلیغات و بازاریابی
      • منوی سیستم
      • منوی گزارش‌ها
  • آموزش سئو
    • آموزش‌های عمومی سئو
    • آموزش سئو اپن کارت
  • افزونه‌های جدید
    • افزونه‌های اپن کارت 3
  • اخبار و اطلاعیه های جدید
    • اخبار عمومی
    • اخبار اپن کارت 3
آموزش‌های عمومی سئوآموزش سئو

چگونه از رنک برین استفاده کنیم؟

توسط اپن کارت فارسی 7 اردیبهشت 1401
7 اردیبهشت 1401
مفاهیم رنک برین

در گذشته، گوگل با یک الگوریتم، سایت ها را آنالیز و رتبه بندی می کرد، امروزه این الگوریتم تبدیل به هوش مصنوعی (رنک برین) شده و رفتار و تعامل کاربر را نیز در نظر میگیرد. برای رسیدن به رتبه اول گوگل، معیار های زیادی را باید درنظر بگیرید.
سئو صرفا بهینه سازی محتوای سایت نیست. زمانی میرسد که شما از لحاظ محتوایی تمام استانداردها و نکات را رعایت کرده اید اما همچنان رتبه اول گوگل را کسب نکرده اید. شناخت فاکتورها و المان هایی که ربات خزنده گوگل درنظر می گیرد و در سئو سایت تاثیر دارند به شما در این مسیر کمک میکنند.

در مقاله «الگوریتم رنک برین گوگل چیست؟» این هوش مصنوعی گوگل را به طور کامل توضیح دادیم.

اما به طور کلی، این هوش مصنوعی ساخته شده تا هدف کاربر از سرچ را درک کند و بهترین پاسخ را به او ارائه دهد.

هوش مصنوعی= ماشینی که با داده ها، اطلاعات و الگوریتم از پیش تعیین شده، شروع به یادگیری می کند.

در شکل زیر مسیر جریان اطلاعات و نحوه تجزیه و تحلیل آن را نشان دادیم.

رنک برین برای سئو

سوالی که به وجود می آید این است که چگونه می توان بهینه ترین و ارزشمندترین محتوا را تهیه و وارد الگوریتم های آنالیز گوگل کنیم.

 

سرفصل مطالب

  • 5 معیار آنالیز رنک برین
    • 1. نرخ کلیک (CTR)
    • 2. زمان حضور کاربر در صفحه
    • 3. برگشت به صفحه نتایج جستجو
    • 4. انتخاب سایر نتایج یا پوگو استیکینگ
    • 5. گوگل دانس/ دنس
  • کلام آخر

5 معیار آنالیز رنک برین

 

1. نرخ کلیک (CTR)

این عدد نسبتی از تعداد کلیک روی سایت شما به نسبت تعداد حضور کاربر در نتایج جستجو بدست می آید. برای آشنایی با نحوه محاسبه CTR یا(Click Through Rate) مثال زیر را مطالعه کنید؛

مثال: اگر 100 نفر در گوگل <خرید لپ تاپ> را جستجو کنند و سایت شما در صفحه نتایج جایگاه 5ام را داشته باشد. در واقع برای سایت شما 100 impression اتفاق افتاده، حال اگر از میان این 100 عدد 18 نفر روی لینک سایت شما کلیک کنند نرخ CTR اینگونه محاسبه میشود.

CTR —- 18/100=18%

حال اگر سایت شما در صفحه دوم نتایج باشد، این معیار برای سایت شما اصلا محاسبه نخواهد شد. بنابراین شما امتیاز آن را از دست خواهید داد.

نکته: نهایتا در 10 تا 15 نتیجه اول گوگل شما میتوانید به CTR توجه کرده و آن را بهینه سازی کنید.

—- تکنیک هایی که در این مقاله مطرح شده، برای زمانی مناسب خواهد بود که سایت شما بهینه شده باشد و به صفحه اول نتایج جستجو رسیده باشید —-

 

2. زمان حضور کاربر در صفحه

مدت زمانی که یک کاربر قبل از برگشت به صفحه نتایج جستجو صرف می‌کند تا یک صفحه وب را آنالیز کند به عنوان زمان حضور کاربر (DwellTime) محاسبه می شود.

این نرخ نه برای هر کاربر یا هر صفحه اندازه گیری نمی شود. یعنی کاربری که از شبکه های اجتماعی یا بنر تبلیغاتی وارد یک وبسایت شود، معیار گوگل برای سنجش میزان رضایت کاربر محاسبه نخواهد بود.

تایمر این معیار، زمانی که کاربر کلمه کلیدی را جستجو می کند از لحظه ایی که روی یکی از نتایج کلیک می کند فعال میشود و تا زمانی که مجدد به صفحه نتایج جستجو برگردد محاسبه می شود.

اگر یک صفحه وب زمان توقف کمی (برای مثال کمتر از 20 ثانیه) داشته باشد، یعنی این صفحه نتوانسته نیاز کاربر را تأمین کند. مگر سایت هایی خاص مانند سایت چک کردن قیمت دلار.

 

3. برگشت به صفحه نتایج جستجو

SERP که مخفف عبارت Search Engine Result Page است به معنای صفحه نتایج جستجو استفاده می‌شود. دقیقاً همان صفحه‌ای که پس از جستجو کردن یک عبارت در گوگل به شما نمایش داده می‌شود.

صفحه نتایج برای هر عبارت منحصر به فرد است و رفتار کاربر را در این صفحه مورد بررسی قرار میدهد تا بهترین پاسخ را به نیاز کاربر دهد.

اینکه کاربر بعد از کلیک بر روی سایت شما مجدد به صفحه نتایج برگردد و رفتاری که بعد از این برگشت انجام میدهد بسیار برای گوگل حائز اهمیت است. با این معیار در میابد که آیا نتایجی که به کاربر در مقابل سرچ آن کلمه ارائه داده تا چه اندازه برای کاربر مورد قبول بوده است. آیا فرمت محتوایی مناسب ارائه شده یا نیاز به تغییر دارد؟

بخش‌های مختلف صفحه سرپ:

  • نتایج پولی: یا نتایج اسپانسر شده، زمانی قابل مشاهده خواهد بود که تبلیغ کننده مبلغی را به گوگل پرداخت کرده باشد تا به عنوان نتایج اسپانسر در صفحه نتایج دیده شود. نتایج اسپانسر معمولاً تبلیغات متنی یا نتایج فروشگاهی هستند و گوگل به وضوح تگ Ads یا تبلیغات را در کنار آنها نمایش خواهد داد.
  • فهرست‌های ارگانیک: این نتایج، لیستی از سایت‌هایی است که برای عبارت جستجو شده، نمایش داده میشوندو معمولا مطالبی مشابه با مطالب شما را دارند.
  • ویژگی‌های افزوده: یا Rich Features شامل تعدادی ویژگی بصری است که گوگل تشکیل داده که کمک می‌کند تا کاربر تجربه کاربری بهتری داشته باشد. تنها در صورتی در این قسمت‌ها دیده می‌شوید که محتواهای خود را ساختارمند کرده باشید.
  • پنل اطلاعات گوگل: این بخش در سمت راست صفحه نمایش داده می‌شود و تکه‌های اطلاعاتی را برای افزایش نتایج جستجو ارائه می‌دهد.

بخش های مختلف سرپ

— برای همین موضوع هم در مقاله تولید محتوا مطرح کردیم که سعی کنید با فرمت های مختلف محتوایی سایت خود را پرزنت کنید. —

 

4. انتخاب سایر نتایج یا پوگو استیکینگ

زمانیکه کاربر کلمه ایی را جستجو میکند و سایت اول را انتخاب میکند اما سریع خارج میشود و لینک دوم و سوم و … در صفحه نتایج جستجو میکند تا به سایت با محتوای مدنظر خود برسد. این رفت و برگشت کاربر از صفحه نتایج گوگل به سایت های مختلف بدون تغییر عبارت مورد نظر (عبارتی که در ابتدا جستجو کرده) را پوگو Pogo sticking می گویند.

پوگو استیکینگ

 

5. گوگل دانس/ دنس

این الگوریتم رنک برین فرصت دوباره به سایت میدهد. الگوریتم گوگل دنس (Google Dance) در واقع فرصتی به شما میدهد تا شایستگی سایت خود را برای کسب جایگاه اول نتایج جستجو به اثبات برسانید.

به این صورت که اگر در صفحه اول نتایج جستجو نباشید ولی گوگل با الگوریتم های مختلفی که دارد، سایت شما را ارزشمند تشخیص میدهد. اما چون شما در صفحه اول نتایج جستجو نیستید، نمی تواند امتیاز صفحه را با Pogo Sticking , CTR , DwellTime بسنجد. بنابراین برای مدتی وبسایت شما را در صفحه اول نتایج جستجو قرار میدهد و رفتار کاربر را با سایت شما و وبسایتی که قبلا در جایگاه شما بوده می سنجد و ارزشگذاری میکند.

 

کلام آخر

باید این را درنظر گرفت که بسیاری از عوامل مانند رفتار کاربر تحت کنترل شما نیست و نمی توانید تغییری در آن ایجاد کنید. اما با شناخت نحوه کار الگوریتم‌ها میتوانید استراتژی و تکنیک هایی را طراحی و اجرا کنید که بیشترین بهره و سود را ببرید. برای این کار بهتر است ابتدا با مفاهیم آشنا شوید.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما درمیان بگذارید

 

 

0 نظر 1
پست قبلی
5 سوال پرتکرار که در سئو پرسیده می شود
پست بعدی
5 دلیل که باید از فروشگاه ساز اپن کارت استفاده کنید

لطفا یک نظر درج نمایید لغو پاسخ

اطلاعات ایمیل و مشخصات و وب سایت من را برای مراجعه بدی در مرورگر ذخیره کن

مطالب مرتبط

راهنمای کامل برندسازی شخصی و نحوه عملکرد آن...

26 اردیبهشت 1401

5 سوال پرتکرار که در سئو پرسیده می...

6 اردیبهشت 1401

راهنمای کامل کامنت مارکتینگ: چیست، چرا و چگونه؟

4 اردیبهشت 1401

اهمیت ویدیو مارکتینگ در سال 2022

31 فروردین 1401

اصول سئو در تولید محتوا

29 فروردین 1401

10 نکته طلایی SEO برای بهبود رتبه بندی...

28 فروردین 1401

با ما در ارتباط باشید

Instagram Rss

آخرین مطالب

  • سایت یا اینستاگرام

    14 آذر 1401
  • کند شدن سرعت سایت وردپرس در محدودیت اینترنت و راه های پیشنهادی

    30 آبان 1401
  • طراحی سایت فروشگاهی

    14 آبان 1401
  • 4 راهکار مفید برای تبدیل کسب و کار سنتی به آنلاین

    30 شهریور 1401
  • تمام نکاتی که نیاز است درباره تبدیل اینستاگرام به فروشگاه اینترنتی بدانید

    28 شهریور 1401

دسته‌ها

  • آموزش رایگان تخصصی (8)
  • آموزش سئو (4)
  • آموزش سئو اپن کارت (1)
  • آموزش های رایگان عمومی (14)
  • آموزش‌های اپن کارت (10)
  • آموزش‌های عمومی سئو (8)
  • اخبار عمومی (18)
  • اخبار و اطلاعیه های جدید (18)
  • دسته‌بندی نشده (2)
  • راهنمای جامع اپن کارت 3 (39)
  • منوی افزونه‌ها (5)
  • منوی تبلیغات و بازاریابی (3)
  • منوی سیستم (4)
  • منوی طراحی (5)
  • منوی فروش (4)
  • منوی کاتالوگ (10)
  • منوی گزارش‌ها (3)
  • منوی مشتریان (4)

درباره اپن کارت فارسی

اپن کارت فارسی که اکنون با نام شرکتی مهندسی داده پردازان سپنتا مهر در حال فعالیت است از سال 1390 به صورت جدی کار خود را آغاز نمود و در فازهای اولیه به بررسی کلیه سیستم های منتشر شده اپن کارت پرداخت.

اپن کارت را در اینستاگرام دنبال کنید

دسترسی سریع

  • صفحه اصلی سایت اپن کارت
  • خرید پکیج‌های فروشگاهی اپن کارت
  • راهنمای جامع اپن کارت فارسی 3
  • تماس با ما

مطالب محبوب

  • سایت یا اینستاگرام
  • کند شدن سرعت سایت وردپرس در محدودیت اینترنت و راه های پیشنهادی
  • طراحی سایت فروشگاهی
  • 4 راهکار مفید برای تبدیل کسب و کار سنتی به آنلاین
  • تمام نکاتی که نیاز است درباره تبدیل اینستاگرام به فروشگاه اینترنتی بدانید

تمامی حقوق برای اپن کارت محفوظ است

بلاگ اپن کارت فارسی
  • خانه
  • آموزش‌های اپن کارت
    • آموزش اپن کارت 3
    • آموزش های رایگان عمومی
    • آموزش رایگان تخصصی
  • دانشنامه
    • راهنمای جامع اپن کارت 3
      • پیشخوان
      • منوی کاتالوگ
      • منوی افزونه‌ها
      • منوی طراحی
      • منوی فروش
      • منوی مشتریان
      • منوی تبلیغات و بازاریابی
      • منوی سیستم
      • منوی گزارش‌ها
  • آموزش سئو
    • آموزش‌های عمومی سئو
    • آموزش سئو اپن کارت
  • افزونه‌های جدید
    • افزونه‌های اپن کارت 3
  • اخبار و اطلاعیه های جدید
    • اخبار عمومی
    • اخبار اپن کارت 3