بلاگ اپن کارت فارسی
  • خانه
  • آموزش‌های اپن کارت
    • آموزش اپن کارت 3
    • آموزش های رایگان عمومی
    • آموزش رایگان تخصصی
  • دانشنامه
    • راهنمای جامع اپن کارت 3
      • پیشخوان
      • منوی کاتالوگ
      • منوی افزونه‌ها
      • منوی طراحی
      • منوی فروش
      • منوی مشتریان
      • منوی تبلیغات و بازاریابی
      • منوی سیستم
      • منوی گزارش‌ها
  • آموزش سئو
    • آموزش‌های عمومی سئو
    • آموزش سئو اپن کارت
  • افزونه‌های جدید
    • افزونه‌های اپن کارت 3
  • اخبار و اطلاعیه های جدید
    • اخبار عمومی
    • اخبار اپن کارت 3
اخبار و اطلاعیه های جدیداخبار عمومی

بازاریابی آنالیزی چیست؟

توسط اپن کارت فارسی 20 شهریور 1401
20 شهریور 1401
بازاریابی آنالیزی

امروزه پشت هر محصول موفقی یک بازاریاب خلاق و باهوش است که از تمام امکانات در دسترسش برای افزایش فروش محصول مورد نظر استفاده می کند و فروش را به حداکثر میزان خود می رساند. از آن جایی که روش های مختلف بازاریابی هر روز در حال پیشرفت هستند، در نتیجه لازم است بهترین روش را برای محصول خود انتخاب کنید و از آن بهره ببرید. بازاریابی آنالیزی متکی بر علم ریاضی است که اطلاعات بسیار مفیدی در رابطه با محصولات مختلف، بازار فروش، میزان فروش، سرعت خرید و فروش و غیره در دسترس دیگران قرار می دهد. به دست آوردن اطلاعات لازم تنها مسئلۀ مهم بازاریابی آنالیزی نیست؛ بلکه توانایی و نحوۀ تحلیل آن ها حتی از خود مطالب نیز پر اهمیت تر هستند. اگر قدرت درک و تحلیل اطلاعات به دست آمده را نداشته باشید، برترین و مفید ترین اطلاعات نیز کمکی به فروش شما نخواهند کرد.

سرفصل مطالب

  • بازاریابی آنالیزی چیست؟
  • چرا بازاریابی آنالیزی اهمیت دارد؟
  • چگونه می توانید از بازاریابی آنالیزی برای پیشرفت کسب و کارتان استفاده کنید؟
    • 1) اطلاعات خود را دسته بندی کنید
    • 2) تهیه اطلاعات به روز و جدید
    • 3) تمرکز بر روی آینده
    • نتیجه گیری

بازاریابی آنالیزی چیست؟

بازاریابی آنالیزی

همان طور که ذکر کردیم، بازاریابی آنالیزی وابسته به علم ریاضی است و تمام تلاش خود را برای پیدا کردن الگو های مختلف در داده ها و اطلاعات می کند تا عملکرد بازاریابان را بهبود ببخشد و در نهایت به فروش بیشتر منجر گردد. با استفاده از آن شما قادر به بررسی نحوۀ عملکرد خود در بازۀ زمانی مشخص هستید و می فهمید که روش های به کار رفته چه نتیجه ای دارند. اگر فرآیند تجزیه و تحلیل را به خوبی انجام دهید، می توانید نتایج فوق العاده مثبتی را از این روش دریافت کنید‌. برای مثال، ساده ترین اتفاقی که ممکن است رخ دهد، تبدیل اطلاعات خام به یک برنامۀ بازاریابی مؤثر در عمل است.

چرا بازاریابی آنالیزی اهمیت دارد؟

چرا بازاریابی آنالیزی اهمیت دارد؟

بازاریابی آنالیزی اهمیت به سزایی در شناخت مشتری، نیاز هایشان و نحوۀ کار شما دارد. در ادامه دلایل اهمیت آن را به طور دقیق تر بررسی خواهیم کرد.

1) کاهش ادعا های پوچ: داده ها به سادگی میزان عملکرد مثبت و منفی یک شرکت، فروش یک محصول و سایر موارد این چنینی را نشان خواهند داد. در نتیجه ادعا های پوچ کاهش می یابند و صحبت ها به واقعیت نزدیک تر خواهند شد.

2) قانع کردن مشتری ها: تجربه نشان داده است که اعداد و ارقام توانایی قانع کنندگی بیشتری نسبت به صحبت های معمولی دارند. هنگامی که شما اعداد و آمار های دقیقی را به مشتری ارائه کنید، اعتماد او را جلب ‌می کنید و کارتان ساده تر از قبل خواهد شد. با نشان دادن داده ها و تحلیلشان‌ شما دلیل قانع کننده ای برای خریدار دارید که او را تشویق به تهیۀ محصول یا خدمات شما می کند.

3) مقایسۀ کسب و کار خود: از کار های دیگری که می توانید با استفاده از بازاریابی آنالیزی انجام دهید، مقایسۀ نتایج، درآمد، سرمایه و نحوۀ عملکرد کسب و کارتان است. هنگامی که داده های خود را با داده های استاندارد یا شرکت های دیگر مقایسه می کنید، به بهبود کارتان کمک می کنید و با درک نکات برجسته می توانید به سمت اهدافتان حرکت کنید و هرچه سریع تر به آن ها دست پیدا کنید.

4) حرکت به سمت هدف: هر کاری که در تکنیک های بازاریابی خود انجام می دهید، برای هدف مشخصی صورت می گیرد. ممکن است هدف شما افزایش فروش محصولات باشد یا حتی افزایش بازدیدکنندگان سایت و غیره. تجزیه و تحلیل مطالب میزان پیشرفت شما را بررسی می کند و زمان صرف شده برای پیشرفت و سایر موارد دخیل در آن را نیز مشخص خواهد کرد تا متمرکز تر از سابق به سمت اهدافتان قدم بردارید.

چگونه می توانید از بازاریابی آنالیزی برای پیشرفت کسب و کارتان استفاده کنید؟

بازاریابی آنالیزی

داده هایی که به دست می آورید، به تنهایی اعدادی هستند که به کارتان نخواهند آمد؛ اما هنگامی که به تحلیل، دسته بندی و بررسی آن ها بپردازید، می توانند اطلاعاتی مفید و با ارزش دربارۀ مشتری هایتان عرضه کنند.

1) اطلاعات خود را دسته بندی کنید

سعی کنید که تمام اطلاعات را با توجه به ویژگی های خاص دسته بندی کنید تا دسترسی به آن ها ساده تر گردد. به عنوان مثال:

1) جنسیت خریداران

2) گروه سنی آن ها

3) میزان درآمد

4) میزان تحصیلات آکادمیک

5) موقعیت جغرافیایی

از مهم ترین گروه های دسته بندی، اخلاق مشتریان است.تصور کنید که بیشتر مشتریان شما افرادی هستند که برای خرید به دنبال مشاوره های بی شمار می گردند. در این صورت شما باید قسمت مشاورۀ کسب و کار را گسترش دهید و بر روی نیاز بیشتر خریداران تمرکز کنید.

2) تهیه اطلاعات به روز و جدید

همان طور که گفتیم، نحوۀ تجزیه و تحلیل اطلاعات در بازاریابی آنالیزی از خود اطلاعات مهم تر هستند. از طرفی داشتن اطلاعات چند سال پیش هیچ کمکی به پیشرفت کسب و کار شما نخواهد کرد. حتی داده هایی که تنها برای یک سال پیش هستند نیز ممکن است در تحلیل هایتان اختلال ایجاد کنند و موجب پیشرفت قابل توجهی نشوند. به همین دلیل است که همیشه توصیه می شود با به روز ترین داده ها کار خود را شروع کنید.

3) تمرکز بر روی آینده

اطلاعات و اتفاقات گذشته دیگر هیچ دخالتی در زندگی شما ندارند. اکنون زمان نگاه به آینده است. برای تشخیص و پیش بینی اتفاقات آینده هیچ احتیاجی به چراغ جادویی ندارید. تنها لازم است داده ها را به طور دقیق بررسی و تحلیل کنید تا به سادگی به اتفاقات آینده پی ببرید. حتی می توانید آن ها را تغییر دهید و آیندۀ درخشان تری را برای خود بسازید.

 

نتیجه گیری

به طور کلی بازاریابی آنالیزی می تواند فواید بسیاری برای کسب و کار شما داشته باشد. تنها لازم است به برخی نکات توجه کنید. برای مثال داده هایتان را همیشه به روز نگه دارید تا شاهد بهترین نتیجه باشید. نحوۀ تحلیل و بررسی داده ها بسیار اهمیت دارد. اگر تخصصی در این زمینه ندارید، از افراد متخصص کمک بگیرید و از دانش آن ها استفاده کنید. مثلا برای افزایش فروش آنلاین سایت خود می توانید فروشگاه ساز ها کمک بگیرید. برای تحلیل بهتر، کار هایی مانند دسته بندی افراد، بررسی اهداف آینده و غیره می تواند بسیار کمک کننده باشد. کسب و کار خود را با استفاده از روش های نوین بازاریابی رونق دهید تا شاهد پیشرفت چشم گیر آن باشید.

0 نظر 0
پست قبلی
مدل های لینک سازی موفق برای بازدید بیشتر از سایت شما
پست بعدی
چند باور غلط درباره تاثیر محتوای تکراری بر سئو سایت

لطفا یک نظر درج نمایید لغو پاسخ

اطلاعات ایمیل و مشخصات و وب سایت من را برای مراجعه بدی در مرورگر ذخیره کن

مطالب مرتبط

کند شدن سرعت سایت وردپرس در محدودیت اینترنت...

30 آبان 1401

طراحی سایت فروشگاهی

14 آبان 1401

4 راهکار مفید برای تبدیل کسب و کار...

30 شهریور 1401

تمام نکاتی که نیاز است درباره تبدیل اینستاگرام...

28 شهریور 1401

اهمیت اولویت موبایل در طراحی فروشگاه اینترنتی چیست؟

26 شهریور 1401

چند باور غلط درباره تاثیر محتوای تکراری بر...

22 شهریور 1401

با ما در ارتباط باشید

Instagram Rss

آخرین مطالب

  • سایت یا اینستاگرام

    14 آذر 1401
  • کند شدن سرعت سایت وردپرس در محدودیت اینترنت و راه های پیشنهادی

    30 آبان 1401
  • طراحی سایت فروشگاهی

    14 آبان 1401
  • 4 راهکار مفید برای تبدیل کسب و کار سنتی به آنلاین

    30 شهریور 1401
  • تمام نکاتی که نیاز است درباره تبدیل اینستاگرام به فروشگاه اینترنتی بدانید

    28 شهریور 1401

دسته‌ها

  • آموزش رایگان تخصصی (8)
  • آموزش سئو (4)
  • آموزش سئو اپن کارت (1)
  • آموزش های رایگان عمومی (14)
  • آموزش‌های اپن کارت (10)
  • آموزش‌های عمومی سئو (8)
  • اخبار عمومی (18)
  • اخبار و اطلاعیه های جدید (18)
  • دسته‌بندی نشده (2)
  • راهنمای جامع اپن کارت 3 (39)
  • منوی افزونه‌ها (5)
  • منوی تبلیغات و بازاریابی (3)
  • منوی سیستم (4)
  • منوی طراحی (5)
  • منوی فروش (4)
  • منوی کاتالوگ (10)
  • منوی گزارش‌ها (3)
  • منوی مشتریان (4)

درباره اپن کارت فارسی

اپن کارت فارسی که اکنون با نام شرکتی مهندسی داده پردازان سپنتا مهر در حال فعالیت است از سال 1390 به صورت جدی کار خود را آغاز نمود و در فازهای اولیه به بررسی کلیه سیستم های منتشر شده اپن کارت پرداخت.

اپن کارت را در اینستاگرام دنبال کنید

دسترسی سریع

  • صفحه اصلی سایت اپن کارت
  • خرید پکیج‌های فروشگاهی اپن کارت
  • راهنمای جامع اپن کارت فارسی 3
  • تماس با ما

مطالب محبوب

  • سایت یا اینستاگرام
  • کند شدن سرعت سایت وردپرس در محدودیت اینترنت و راه های پیشنهادی
  • طراحی سایت فروشگاهی
  • 4 راهکار مفید برای تبدیل کسب و کار سنتی به آنلاین
  • تمام نکاتی که نیاز است درباره تبدیل اینستاگرام به فروشگاه اینترنتی بدانید

تمامی حقوق برای اپن کارت محفوظ است

بلاگ اپن کارت فارسی
  • خانه
  • آموزش‌های اپن کارت
    • آموزش اپن کارت 3
    • آموزش های رایگان عمومی
    • آموزش رایگان تخصصی
  • دانشنامه
    • راهنمای جامع اپن کارت 3
      • پیشخوان
      • منوی کاتالوگ
      • منوی افزونه‌ها
      • منوی طراحی
      • منوی فروش
      • منوی مشتریان
      • منوی تبلیغات و بازاریابی
      • منوی سیستم
      • منوی گزارش‌ها
  • آموزش سئو
    • آموزش‌های عمومی سئو
    • آموزش سئو اپن کارت
  • افزونه‌های جدید
    • افزونه‌های اپن کارت 3
  • اخبار و اطلاعیه های جدید
    • اخبار عمومی
    • اخبار اپن کارت 3