بلاگ اپن کارت فارسی
  • خانه
  • آموزش‌های اپن کارت
    • آموزش اپن کارت 3
    • آموزش های رایگان عمومی
    • آموزش رایگان تخصصی
  • دانشنامه
    • راهنمای جامع اپن کارت 3
      • پیشخوان
      • منوی کاتالوگ
      • منوی افزونه‌ها
      • منوی طراحی
      • منوی فروش
      • منوی مشتریان
      • منوی تبلیغات و بازاریابی
      • منوی سیستم
      • منوی گزارش‌ها
  • آموزش سئو
    • آموزش‌های عمومی سئو
    • آموزش سئو اپن کارت
  • افزونه‌های جدید
    • افزونه‌های اپن کارت 3
  • اخبار و اطلاعیه های جدید
    • اخبار عمومی
    • اخبار اپن کارت 3
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
اخبار عمومی

5 روش برای تبدیل خریدارانی که برای اولین بار خرید می کنند به مشتریان بلندمدت

توسط اپن کارت فارسی 17 اردیبهشت 1401
17 اردیبهشت 1401
جذب مشتریان بلند مدت

سال 2022 سال شما برای جذب مشتری و تبدیل آنها به مشتریانبلند مدت است! حتی ممکن است مهمتر از به دست آوردن مشتریان جدید باشد، زیرا مشتریان بازگشتی تقریباً 300٪ بیشتر از خریداران جدید هزینه می کنند. کلاینت ها می‌آیند و اگر کسب‌وکار شما اقدامات لازم و طراحی الگویی به منظور مدیریت برای مراقبت از آنها پس از خرید انجام نداده باشد، مطمئناً خواهند رفت. تمرکز منابع روی استراتژی‌های حفظ و تشویق کاربران بازگشتی، روابط طولانی‌مدت ایجاد می‌کند که به آن بازاریابی رابطه ای نیز می گویند.

علاقه مند به رشد پایگاه مشتری بازگشتی خود هستید؟ در این مقاله 5 نکته را برای تبدیل خرید اولی ها به مشتریان بلند مدت لازم است گردآوری کرده ایم.

سرفصل مطالب

  • 1. به اشتراک گذاری را تشویق کنید و نظرات مثبت را برجسته کنید
  • 2. به مشتریان گزینه پرداخت انعطاف پذیر بدهید
  • 3. خدمات خود را با نیازهای انواع مشتریان هماهنگ کنید
  • 4. قدردانی خود را  نشان دهید
  • 5. با هدف گذاری مجدد مشتریان را دوباره جذب کنید
  • نتیجه گیری

1. به اشتراک گذاری را تشویق کنید و نظرات مثبت را برجسته کنید

به آخرین باری که خریدی انجام دادید فکر کنید. احتمالاً از دوستان و خانواده توصیه هایی خواسته اید. و احتمالا تحقیقات آنلاین زیادی انجام داده اید و نظرات را خوانده اید و سپس خرید خود را انجام داده اید.

واقعیت این است که مشتریان فعلی شما می توانند بهترین بازاریابان و نمایندگان فروش شرکت شما باشند.

صفحات اطلاعات محصول، تصاویر جذاب، توصیفات و نظرات خریداران در مورد محصول واقعاً بخش عمده ای از فروش را برای کسب و کار شما انجام می دهد. این بدان معناست که چیزی مانند نظرات مشتری می تواند تأثیر زیادی بر بازگشت مشتری برای خرید دیگری داشته باشد.
در خبرنامه های ایمیلی خود، در شبکه های اجتماعی و سایت، توصیفات محصول و بازخوردهای مثبت را برجسته کنید و از آنها استفاده کنید.
بیش از 60 درصد کاربران به نظرات آنلاین اعتماد دارند. از نظرات ثبت شده برای متقاعد کردن خریداران موجود برای بازگشت، کشف مارک های جدید یا خرید مجدد محصولات از مارک هایی که قبلاً از آنها خرید کرده اند استفاده کنید.

در مقاله کامنت مارکتینگ چیست؟ در مورد اهمیت آن و نحوه اجرا توضیح داده ایم.

 

2. به مشتریان گزینه پرداخت انعطاف پذیر بدهید

ما شاهد تغییر ترجیحات مصرف کننده از گزینه های اعتباری سنتی به روش های راحت تر و انعطاف پذیرتر برای پرداخت بوده ایم. ارائه گزینه‌های «پرداخت اکنون» و «پرداخت درب منزل» یا «پرداخت قسطی» می تواند دست مخاطب را در پرداخت به روش های مختلف بازتر بگذارد و این می تواند مطلوب تر باشد.

ارائه چند گزینه جهت پرداخت به مشتری حس امنیت بیشتری میدهد.

امروزه روش های متنوع تری مانند پرداخت از طریق پول دیجیتال یک گزینه بسیار به روز و نوین می باشد. اعمال درگاه پرداخت های متنوع علاوه بر ایجاد حق انتخاب به خریدار، این مزیت را نیز دارد که در صورت خرابی یک درگاه کلاینت ها از خرید خود منصرف نشوند.

 

3. خدمات خود را با نیازهای انواع مشتریان هماهنگ کنید

برندهای موفق برای مشخص کردن اصول خدمات مشتری خود، برآورده کردن نیازهای مشتریان را در اولویت قرار می دهند و مطمئن می شوند که تمام کارمندان از اصول گفته شده آگاه است. اطمینان حاصل کنید با توجه به دسته بندی مشتریان، افراد واجد شرایط در تیم خود دارید که خدمات کارآمد به مشتریان شما ارائه می دهند.

درصورتی که برخورد با مشتری ناخوشایند باشد، مردم را از کسب و کار شما دور می کند. 

مطمئن شوید که به همه شکایات، حتی برای مسائل به ظاهر کوچک رسیدگی می کنید.

به یاد داشته باشید: اغلب، سال ها طول می کشد تا اعتماد مشتری ایجاد شود، اما تنها چند ثانیه طول می کشد تا اعتماد از بین برود (به خصوص از طریق رسانه های اجتماعی، جایی که نظرات مثبت و منفی می توانند در عرض چند ساعت به صورت ویروسی پخش شوند).

با پاسخ فوری به نظرات یا شکایات منفی، می‌توانید از انتشار آنها در جای دیگر جلوگیری کنید – و ممکن است سریع‌تر مشتری خود را به دست آورید.

 

4. قدردانی خود را  نشان دهید

قدردانی خود را با چیزی به سادگی یک ایمیل تشکر صمیمانه ابراز کنید. البته ایمیلی که به یک کمپین یا تعطیلات مربوط نیست.

چنین قدردانی تا حد زیادی به ایجاد وفاداری به برند کمک می کند.
با ارسال یک ایمیل تشکر ویژه (ترجیحاً با کد تبلیغاتی یا پیشنهاد تخفیف) به عنوان پاداش آنها برای برگشت و خرید مجدد، یک قدم جلوتر بروید.

 

5. با هدف گذاری مجدد مشتریان را دوباره جذب کنید

فراموش نکنید که روی کاربرانی تمرکز کنید که فروشگاه شما را بررسی کرده اند اما هرگز خرید خود را تکمیل نکرده اند.

مخاطبانی که از طریق بنرهای تبلیغاتی به سایت شما مراجع و خرید میکنند اینجا مدنظر نیست.یک مخاطب را در نظر بگیرید که از سایت شما بازدید کرده‌ اما هرگز خرید نکرده‌ است. آن  را دوباره هدف‌گیری کنید و سپس برای جلب توجه آن‌ها تبلیغات ایجاد کنید.

مهم‌ترین چیز این است که به یاد داشته باشید که در درازمدت، تبدیل مشتریان جدید به خریداران وفادار سودآوری را بهبود می‌بخشد.

 

 

نتیجه گیری

نگهداری مشتری وفادار یک رویکرد بسیار مهم است که بعضا می تواند از جذب مخاطب سخت تر و پرهزینه تر باشد. خدمات پس از فروش باید متناسب با پرسونای مخاطبان شما اجرا شود. تدوین یک استراتژی مناسب و اجرای خدمات پس از فروش، ممکن است هزینه ابتدایی را بالا برد اما در دراز مدت سوددهی بیشتری نسبت به جذب کاربر برای خرید اول خواهد داشت.

 

** شرکت مهندسی داده پردازان سپنتامهر با بیش از 10 سال سابقه در این حوزه و اجرای طرح های موفق می تواند اجرای یک فروشگاه اینترنتی حرفه ایی به شما کمک نماید. **

 

 

0 نظر 0
پست قبلی
5 دلیل که باید از فروشگاه ساز اپن کارت استفاده کنید
پست بعدی
الاستیک سرچ چیست؟ و برای چه مواردی استفاده میشود؟

لطفا یک نظر درج نمایید لغو پاسخ

اطلاعات ایمیل و مشخصات و وب سایت من را برای مراجعه بدی در مرورگر ذخیره کن

مطالب مرتبط

تجارت الکترونیک به عنوان یکی از پایه های...

24 اردیبهشت 1401

5 دلیل که باید از فروشگاه ساز اپن...

11 اردیبهشت 1401

با ما در ارتباط باشید

Instagram Rss

آخرین مطالب

  • نحوه بهینه سازی جاوا اسکریپ در PWA

    1 خرداد 1401
  • آموزش اضافه کردن گوگل آنالیتیکس و گوگل تگ منیجر به اپن کارت

    1 خرداد 1401
  • ایمیل اپن کارت کار نمی کند – راه هایی برای حل این مشکل

    28 اردیبهشت 1401
  • راهنمای کامل برندسازی شخصی و نحوه عملکرد آن در تجارت الکترونیک

    26 اردیبهشت 1401
  • 6 دلیل برای اینکه نباید از Google AMP در وبسایت فروشگاهی استفاده شود

    25 اردیبهشت 1401

دسته‌ها

  • آموزش رایگان تخصصی (6)
  • آموزش سئو اپن کارت (1)
  • آموزش های رایگان عمومی (13)
  • آموزش‌های اپن کارت (1)
  • آموزش‌های عمومی سئو (8)
  • اخبار عمومی (3)
  • راهنمای جامع اپن کارت 3 (39)
  • منوی افزونه‌ها (5)
  • منوی تبلیغات و بازاریابی (3)
  • منوی سیستم (4)
  • منوی طراحی (5)
  • منوی فروش (4)
  • منوی کاتالوگ (10)
  • منوی گزارش‌ها (3)
  • منوی مشتریان (4)

درباره اپن کارت فارسی

اپن کارت فارسی که اکنون با نام شرکتی مهندسی داده پردازان سپنتا مهر در حال فعالیت است از سال 1390 به صورت جدی کار خود را آغاز نمود و در فازهای اولیه به بررسی کلیه سیستم های منتشر شده اپن کارت پرداخت.

اپن کارت را در اینستاگرام دنبال کنید

دسترسی سریع

  • صفحه اصلی سایت اپن کارت
  • خرید پکیج‌های فروشگاهی اپن کارت
  • راهنمای جامع اپن کارت فارسی 3
  • تماس با ما

مطالب محبوب

  • نحوه بهینه سازی جاوا اسکریپ در PWA
  • آموزش اضافه کردن گوگل آنالیتیکس و گوگل تگ منیجر به اپن کارت
  • ایمیل اپن کارت کار نمی کند – راه هایی برای حل این مشکل
  • راهنمای کامل برندسازی شخصی و نحوه عملکرد آن در تجارت الکترونیک
  • 6 دلیل برای اینکه نباید از Google AMP در وبسایت فروشگاهی استفاده شود

تمامی حقوق برای اپن کارت محفوظ است

بلاگ اپن کارت فارسی
  • خانه
  • آموزش‌های اپن کارت
    • آموزش اپن کارت 3
    • آموزش های رایگان عمومی
    • آموزش رایگان تخصصی
  • دانشنامه
    • راهنمای جامع اپن کارت 3
      • پیشخوان
      • منوی کاتالوگ
      • منوی افزونه‌ها
      • منوی طراحی
      • منوی فروش
      • منوی مشتریان
      • منوی تبلیغات و بازاریابی
      • منوی سیستم
      • منوی گزارش‌ها
  • آموزش سئو
    • آموزش‌های عمومی سئو
    • آموزش سئو اپن کارت
  • افزونه‌های جدید
    • افزونه‌های اپن کارت 3
  • اخبار و اطلاعیه های جدید
    • اخبار عمومی
    • اخبار اپن کارت 3