آیا می دانید که به طور میانگین هر فرد در طول شبانه روز 344 بار گوشی خود را چک می کند و به صفحه آن خیره می شود؟ همچنین 71 درصد از مردم گفته اند که تا 10 دقیقه پس از بلند شدن از خواب تلفن خود را چک می کنند. این می تواند خبری خوب برای بازاریابان حوزه اینترنت و دنیای مجازی باشد؛ زیرا همین مورد بالا می تواند دلیلی باشد که از اس ام اس مارکتینگ برای معرفی خدمات و محصولات خود استفاده کنید. ما در این مقاله درمورد اینکه اس ام اس مارکتینگ چیست و چگونه می توان از آن استفاده کرد، توضیح داده ایم. در ادامه مقاله با ما همراه باشید.
سرفصل مطالب
اس ام اس مارکتینگ چیست ؟
تعریف اس ام اس مارتینگ بسیار ساده است. به بازاریابی و معرفی محصولات و خدمات از طریق پیامک ، اس ام اس مارکتینگ گفته می شود. برای آشنایی بیشتر با آن بهتر است با دلایلی که چرا باید از این شیوه بازاریابی استفاده کنید، آشنا شوید.
مزایای استفاده از اس ام اس مارکتینگ
-
داشتن بهترین نرخ تعامل
برای اینکه بیشتر بدانید اس ام اس مارکتینگ چیست و چه مزایایی دارد، باید بگوییم که نرخ تعامل این شیوه بسیار بالا و احتمال بررسی تبلیغ پیامکی توسط کاربر بسیار بیشتر از دیگر شیوه های بازاریابی مثل ایمیل مارکتینگ است. ایمیل های تبلیغاتی ممکن است برای چندین روز خوانده نشوند. تماس های تبلیغاتی ممکن است که پاسخ داده نشوند؛ اما اس ام اس های تبلیغاتی معمولاً بلافاصله بعد از ارسال خوانده می شوند.
-
امکان پیگیری
اس ام اس مارکتینگ بسیار ساده و قابل پیگیری است. در واقع برنامه های بسیار زیادی هستند که شما به کمک آن ها می توانید بازاریابی پیامکی خود را ردیابی کنید و آن ها را بررسی کنید. به کمک برنامه های موجود، شما می توانید تمامی جزئیات موجود درباره تبلیغات خود را به دست آورید.
-
امکان استفاده از محتوای تعاملی
برای پاسخ به پرسش اس ام اس مارکتینگ چیست ، خوب است اشاره کنیم که یکی از بزرگ ترین مزایای بازاریابی با استفاده از ماژول و سامانه پیام کوتاه این است که شما می توانید از محتوای تعاملی استفاده کنید. برای مثال شما می توانید در تبلیغ پیامکی خود لینکی را قرار دهید که کاربران پس از ضربه زدن روی آن می توانند به سرعت به سایت شما منتقل شوند.
-
سرعت بالا
یکی دیگر از مزیت های اس ام اس مارکتینگ، سرعت بسیار بالای آن است. شما می توانید به سادگی یک کمپین تبلیغاتی پیامکی راه اندازی کنید و در عرض چند دقیقه تعداد زیادی پیامک تبلیغاتی ارسال کنید. تبلیغاتی که توسط مخاطب دیده می شود و احتمال کلیک روی آن بسیار زیاد است.
اجزای اصلی پیامک های تبلیغاتی
در ادامه پرسش اس ام اس مارکتینگ چیست، باید بگوییم که بازاریابی پیامکی از دو بخش اصلی کلمه کلیدی و کد کوتاه تشکیل شده است. برای اینکه بهتر این موضوع را درک کنید، به این مثال توجه کنید:
«برای مشاهده لیست مدل های موجود شیرینی در فروشگاه ما، کلمه (شیرینی) را به عدد 55555 پیامک کنید.»
در اینجا شیرینی نقش کلمه کلیدی و عدد 55555 کد کوتاه شماست که نقش بسیار مهمی را در تبلیغ پیامکی شما ایفا می کند. برای اینکه بهتر بدانید اس ام اس مارکتینگ چیست، خوب است بدانید که مخاطب پس از ارسال کلمه مورد نظر به کد کوتاه، در کمپین شما شرکت کرده است.
شما می توانید پس از ارسال کلمه کلیدی توسط کاربر، یک پاسخ خودکار برای او ارسال کنید. می توانید در این پاسخ خودکار، محتوای از پیش تعیین شده خود را قرار دهید.
علاوه بر این مورد، راه های دیگری نیز هست که بتوان از طریق آن از بازاریابی پیامکی استفاده کرد. برای مثال شما می توانید از طریق فرم سفارش، تبلیغ خود را انجام دهید. برای اینکه متوجه شوید اس ام اس مارکتینگ چیست، باید بگوییم که در این شیوه اجزای دیگری به غیر از کلمه کلیدی و کد کوتاه وجود دارد.
یک بخش اضافه دیگر در این نوع تبلیغ، کلمه کلیدی فرعی است. برای مثال بعد از اینکه کاربر در نظرسنجی شما شرکت کرد، شما می توانید از او بخواهید که با کلمات کلیدی فرعی مشخص شده اطلاعات بیشتری از کسب و کار شما داشته باشد. برای مثال کاربر می تواند با ارسال کلمه ساعات، از ساعات کاری شما مطلع شود و با ارسال کلمه توقف از کمپین انصراف دهد.
استراتژی های بازاریابی پیامکی
- استفاده از کوپن ها و معاملات ویژه
در ادامه بررسی اس ام اس مارکتینگ چیست ، بدانید که یکی از استراتژی های بازاریابی پیامکی، بازاریابی با ساخت و استفاده از کوپن ها است. برای مثال شما می توانید کوپن های ویژه ای را برای مشترکان خود در نظر بگیرید. این باعث می شود تا دیگر افراد نیز به تهیه اشتراک شما علاقه پیدا کنند و عضو آن شوند.
- استفاده از بازاریابی قطره ای
حال که متوجه شدید اس ام اس مارکتینگ چیست ، با یکی دیگر از استراتژی های موثر برای بازاریابی پیامکی، استفاده از کمپین های قطره ای، آشنا شوید. کمپین قطره ای در واقع شیوه ای از بازاریابی خودکار است که در آن پیام ها به طور خودکار براساس معیار هایی مانند مدت زمانی که فرد مشتری شما بوده است، ارسال می شود.
در این شیوه بازاریابی، هر فرد بسته به وضعیتش می تواند پیشنهاد های ویژه ای بگیرد. برای مثال شما می توانید به افراد پس از تهیه اشتراک، فوراً یک کوپن تخفیف 5 درصدی بدهید. بعد از سه هفته یک کوپن تخفیف 10 درصدی و پس از 2 ماه یک کوپن تخفیف 20 درصدی. این باعث می شود تا افراد اشتیاق بیشتری برای استفاده از اشتراک شما برای یک مدت طولانی داشته باشند.
- راه اندازی قرعه کشی
یکی از استراتژی هایی که احتمالاً خودتان هم زیاد با آن رو به رو شدید، استراتژی استفاده از قرعه کشی است. شما می توانید از مشتریان خود بخواهید با ارسال یک کلمه کلیدی خاص، در قرعه کشی شما شرکت کنند. این کار باعث می شود افراد بسیار زیادی در قرعه کشی شما شرکت کنند. شما می توانید از این فرصت برای برند سازی استفاده کنید و افراد بیشتری را به سمت برند خود جذب کنید.
نتیجه گیری
بازاریابی پیامکی یکی از شیوه های محبوب بازاریابی است. برای پرداختن به سؤال اس ام اس مارکتینگ چیست، ما در این مقاله درمورد مزایای این شیوه از بازاریابی و استراتژی های مختلف برای اجرای آن توضیح دادیم.