بلاگ اپن کارت فارسی
  • خانه
  • آموزش‌های اپن کارت
    • آموزش اپن کارت 3
    • آموزش های رایگان عمومی
    • آموزش رایگان تخصصی
  • دانشنامه
    • راهنمای جامع اپن کارت 3
      • پیشخوان
      • منوی کاتالوگ
      • منوی افزونه‌ها
      • منوی طراحی
      • منوی فروش
      • منوی مشتریان
      • منوی تبلیغات و بازاریابی
      • منوی سیستم
      • منوی گزارش‌ها
  • آموزش سئو
    • آموزش‌های عمومی سئو
    • آموزش سئو اپن کارت
  • افزونه‌های جدید
    • افزونه‌های اپن کارت 3
  • اخبار و اطلاعیه های جدید
    • اخبار عمومی
    • اخبار اپن کارت 3
اخبار عمومیاخبار و اطلاعیه های جدید

ایمیل مارکتینگ چیست و چه مزایایی دارد؟

توسط اپن کارت فارسی 2 شهریور 1401
2 شهریور 1401
ایمیل مارکتینگ چیست
507

بازاریابی روش های بسیار مختلفی دارد. یکی از راه های بازاریابی، بازاریابی از طریق ایمیل است. شما از طریق این روش بازاریابی می توانید محصولات خود را بهتر معرفی کنید و تعداد مشتریان خود را افزایش دهید. برای اینکه بدانید ایمیل مارکتینگ چیست در این مقاله با ما همراه باشید. ما در این مقاله تمام نکات مربوط به ایمیل مارکتینگ را توضیح داده ایم.

سرفصل مطالب

  • ایمیل مارکتینگ چیست ؟
  • تاریخچهٔ مختصری از بازاریابی ایمیلی
  • مزایای بازاریابی ایمیلی
    • دیده شدن حتمی تبلیغ ها
    • به صرفه بودن
    • ارتباط با مخاطبان
    • شخصی سازی تبلیغات
    • امکان استفاده از نرم افزار های مخصوص
  • نکات مهم در بازاریابی ایمیلی
    • نخریدن لیست ایمیل های آماده
    • استفادهٔ متفاوت از ایمیل ها
    • نتیجه گیری

ایمیل مارکتینگ چیست ؟

ایمیل یکی از کانال های قدرتمند بازاریابی است. بازاریابی ایمیلی در واقع نوعی بازاریابی مستقیم و دیجیتال است. همانطور که از اسم این روش پیداست، شما از ایمیل برای تبلیغ محصولات یا خدمات خود استفاده می کنید. شما می توانید با استفاده از این کانال و به کار گیری روش های مناسب، محصولات و خدمات خود را به مردم معرفی کنید و آن ها را به سمت برند خود جذب کنید.

همچنین خوب است بدانید که به کمک ایمیل مارکتینگ می توان میزان آگاهی از برند را افزایش داد و با مشتریان ارتباط برقرار کرد.

تاریخچهٔ مختصری از بازاریابی ایمیلی

ایمیل مارکتینگ چیست

برای پاسخ به پرسش ایمیل مارکتینگ چیست ، باید بدانید که در سال 1971 یک مهندس کامپیوتر به نام ری تاملینسون ایمیل را ابداع کرد و همین فرد اولین ایمیل دنیا را ارسال کرد. درواقع با ابداع ایمیل، دوره ای جدید از ارتباطات آغاز شد و همین باعث ایجاد بستری برای بازاریابی شد.

سابقهٔ اولین بازاریابی ایمیلی، به سال 1978 و شرکت Digital Equipment Corp بر می گردد. بخش بازاریابی این شرکت برای اولین بار تصمیم گرفت که از ایمیل استفادهٔ تجاری داشته باشد؛ به همین دلیل از آن برای معرفی محصولاتش به مردم استفاده کرد. خوب است بدانید که این شرکت برای آغاز به کار خود در بازاریابی ایمیل، تنها به 400 آدرس ایمیل دسترسی داشت؛ اما همین 400 آدرس ایمیل توانست که سود هنگفتی در حدود 13 میلیون دلار برای شرکت به ارمغان بیاورد.

بعد از گذشت کمی زمان و با رسیدن به دههٔ 90 و فراگیر شدن اینترنت، تعداد بسیار بیشتری از مردم به اینترنت دسترسی پیدا کردند و در نتیجه تعداد حساب های ایمیل نیز افزایش یافت. به همین دلیل بازاریاب ها تصمیم گرفتند که فعالیت خود را به طور جدی در حوزهٔ ایمیل شروع کنند.

مزایای بازاریابی ایمیلی

  • دیده شدن حتمی تبلیغ ها

مزایای بازاریابی ایمیلی

در ادامه سؤال ایمیل مارکتینگ چیست، خوب است درمورد مزایای آن اطلاعات داشته باشید. یکی از اولین و مهم ترین مزایای بازاریابی با ایمیل این است که مخاطب حتماً تبلیغ را می بیند؛ زیرا یک ایمیل تا زمانی که خوانده، حذف یا بایگانی نشود، در صندوق ورودی ایمیل های کاربر باقی می ماند.

  • به صرفه بودن

یک مزیت دیگر ایمیل مارکتینگ، مقرون به صرفه بودن آن است. خوب است که به آمار های ارائه شده توسط انجمن داده و بازاریابی (U.K.-based Direct Marketing Association) اشاره کنیم. طبق گزارش های ارائه شده از این انجمن در دفتر بریتانیا، میزان هزینه ای که در بازاریابی ایمیلی به ازای هر فرد شده است تنها 1 دلار بوده است. این در حالی است که هر ایمیل به طور میانگین بازگشت سرمایه ای در حدود 38 دلار داشته است.

  • ارتباط با مخاطبان

مزیت بزرگ بازاریابی ایمیلی ارتباط با مخاطبان است. بازاریابی تنها معرفی محصولات و خدمات به کاربر نیست. شما می توانید از طریق ایمیل با مخاطب و مشتری خود ارتباط برقرار کنید. دیگر نقش های ایمیل مارکتینگ چیست ؟ آگاه باشید که شما از طریق ایمیل می توانید کاربر را به رسانه های اجتماعی، وبلاگ و یا هرجایی که مدنظر دارید دعوت کنید و از این طریق ترافیک جذب کنید.

  • شخصی سازی تبلیغات

یکی دیگر از مزیت های بازاریابی ایمیلی این است که شما امکان شخصی سازی تبلیغات را خواهید داشت. شما می توانید ایمیل های موجود را براساس معیار های خود دسته بندی کنید و برای هر دسته تبلیغاتی را ارسال کنید که به آن علاقه مند هستند و به احتمال زیاد افراد تبلیغ را خواهند دید.

  • امکان استفاده از نرم افزار های مخصوص

کاربرد نرم افزار ها در ایمیل مارکتینگ چیست ؟ برای بازاریابی از طریق ایمیل، نرم افزار های بسیار مختلفی هستند. این نرم افزار ها می توانند کار شما را بسیار راحت تر کنند. برای مثال شما می توانید نوع ایمیل خود را مشخص کنید و برای هر دسته ایمیلی جداگانه در مدت زمانی کوتاه ارسال کنید.

نکات مهم در بازاریابی ایمیلی

  • نخریدن لیست ایمیل های آماده

نکات مهم در بازاریابی ایمیلی

ایمیل مارکتینگ چیست و چه پیش نیاز هایی دارد؟ خوب است بدانید که یکی از پیش نیاز های ایمیل مارکتینگ، داشتن یک لیست ایمیل است. لیست ایمیلی که ایجاد می کنید و ایمیل ها را در آن قرار می دهید، باید ایمیل هایی باشد که از سایت خودتان جمع آوری کرده اید. خرید لیست های ایمیل آماده، یکی از بزرگ ترین اشتباه هایی است که در بازاریابی ایمیلی می توانید انجام دهید.

برای داشتن ایمیل های مشتریان خود می توانید از روش های مختلفی استفاده کنید. برای مثال شما می توانید در ازای ثبت نام مشتری در سایت از طریق ایمیل، تخفیف های ویژه ای به وی بدهید تا آنها را به مشتریان بلند مدت تبدیل کنیم.

  • استفادهٔ متفاوت از ایمیل ها

همیشه از ایمیل ها برای بازاریابی استفاده نکنید. گاهی اوقات از دنیای بازاریابی فاصله بگیرید. برای مثال شما می توانید از طریق ایمیل، برای مشتریان خود نظرسنجی های مختلفی ارسال کنید تا اطلاع بیشتری از نحوهٔ رفتار مشتریان داشته باشید. برای مثال می توانید از کامنت مارکتینگ استفاده کرده و در یک نظرسنجی از آن ها بپرسید که چقدر از خرید خود راضی هستند و یا اینکه چه انتقادی نسبت به سایت و برند سازی شما دارند.

 

نتیجه گیری

بازاریابی ایمیلی، یکی از شیوه های قدیمی بازاریابی است. ما در مقاله ایمیل مارکتینگ چیست و چه مزایایی دارد، درمورد ویژگی ها، تاریخچه و نکات مهمی که در بازارایی ایمیلی باید به آن ها توجه کنید، توضیح دادیم.

0 نظر 0
پست قبلی
مقایسه دو پلتفرم معروف و قوی: اپن کارت و ووکامرس
پست بعدی
اس ام اس مارکتینگ چیست ؟ | مزایا و استراتژی های بازاریابی پیامکی

لطفا یک نظر درج نمایید لغو پاسخ

اطلاعات ایمیل و مشخصات و وب سایت من را برای مراجعه بدی در مرورگر ذخیره کن

مطالب مرتبط

کند شدن سرعت سایت وردپرس در محدودیت اینترنت...

30 آبان 1401

طراحی سایت فروشگاهی

14 آبان 1401

4 راهکار مفید برای تبدیل کسب و کار...

30 شهریور 1401

تمام نکاتی که نیاز است درباره تبدیل اینستاگرام...

28 شهریور 1401

اهمیت اولویت موبایل در طراحی فروشگاه اینترنتی چیست؟

26 شهریور 1401

چند باور غلط درباره تاثیر محتوای تکراری بر...

22 شهریور 1401

با ما در ارتباط باشید

Instagram Rss

آخرین مطالب

  • سایت یا اینستاگرام

    14 آذر 1401
  • کند شدن سرعت سایت وردپرس در محدودیت اینترنت و راه های پیشنهادی

    30 آبان 1401
  • طراحی سایت فروشگاهی

    14 آبان 1401
  • 4 راهکار مفید برای تبدیل کسب و کار سنتی به آنلاین

    30 شهریور 1401
  • تمام نکاتی که نیاز است درباره تبدیل اینستاگرام به فروشگاه اینترنتی بدانید

    28 شهریور 1401

دسته‌ها

  • آموزش رایگان تخصصی (8)
  • آموزش سئو (4)
  • آموزش سئو اپن کارت (1)
  • آموزش های رایگان عمومی (14)
  • آموزش‌های اپن کارت (10)
  • آموزش‌های عمومی سئو (8)
  • اخبار عمومی (18)
  • اخبار و اطلاعیه های جدید (18)
  • دسته‌بندی نشده (2)
  • راهنمای جامع اپن کارت 3 (39)
  • منوی افزونه‌ها (5)
  • منوی تبلیغات و بازاریابی (3)
  • منوی سیستم (4)
  • منوی طراحی (5)
  • منوی فروش (4)
  • منوی کاتالوگ (10)
  • منوی گزارش‌ها (3)
  • منوی مشتریان (4)

درباره اپن کارت فارسی

اپن کارت فارسی که اکنون با نام شرکتی مهندسی داده پردازان سپنتا مهر در حال فعالیت است از سال 1390 به صورت جدی کار خود را آغاز نمود و در فازهای اولیه به بررسی کلیه سیستم های منتشر شده اپن کارت پرداخت.

اپن کارت را در اینستاگرام دنبال کنید

دسترسی سریع

  • صفحه اصلی سایت اپن کارت
  • خرید پکیج‌های فروشگاهی اپن کارت
  • راهنمای جامع اپن کارت فارسی 3
  • تماس با ما

مطالب محبوب

  • سایت یا اینستاگرام
  • کند شدن سرعت سایت وردپرس در محدودیت اینترنت و راه های پیشنهادی
  • طراحی سایت فروشگاهی
  • 4 راهکار مفید برای تبدیل کسب و کار سنتی به آنلاین
  • تمام نکاتی که نیاز است درباره تبدیل اینستاگرام به فروشگاه اینترنتی بدانید

تمامی حقوق برای اپن کارت محفوظ است

بلاگ اپن کارت فارسی
  • خانه
  • آموزش‌های اپن کارت
    • آموزش اپن کارت 3
    • آموزش های رایگان عمومی
    • آموزش رایگان تخصصی
  • دانشنامه
    • راهنمای جامع اپن کارت 3
      • پیشخوان
      • منوی کاتالوگ
      • منوی افزونه‌ها
      • منوی طراحی
      • منوی فروش
      • منوی مشتریان
      • منوی تبلیغات و بازاریابی
      • منوی سیستم
      • منوی گزارش‌ها
  • آموزش سئو
    • آموزش‌های عمومی سئو
    • آموزش سئو اپن کارت
  • افزونه‌های جدید
    • افزونه‌های اپن کارت 3
  • اخبار و اطلاعیه های جدید
    • اخبار عمومی
    • اخبار اپن کارت 3